Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 03, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawnictwo Marquard Media Polska w rękach funduszu Venture Capital 2.0

Fundusz inwestycyjny Venture Capital 2.0, który przejął spółkę Marquard Media Polska, specjalizuje się w start-upach i tzw. distressed assets (fot. materiały prasowe)

Fundusz inwestycyjny Venture Capital 2.0 przejął od syndyka spółkę Marquard Media Polska. Serwisy internetowe wydawnictwa od 1 lipca działają pod szyldem New Media Wave.

Fundusz inwestycyjny Venture Capital 2.0 specjalizuje się w start-upach i tzw. distressed assets. Jego prezesem jest Tomasz Musiał.

"Wracamy na rynek już jako nowa firma"

Nowy właściciel kupił portfolio serwisów internetowych – Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Supermamy.papilot.pl, CKM.pl i Autostuff.pl – i przejął wszystkich dotychczas zatrudnionych pracowników wydawnictwa.

Czytaj też: Zbiórka Pereiry na prawników kończy się klapą. Liczył na 20 tys. zł, zebrał dużo mniej

– Przez kilka ostatnich lat mimo wielkich starań i pracy na najwyższych obrotach wisiało nad nami piętno upadłości, które nie pozwalało nam funkcjonować w normalny sposób, nie dawało naszym reklamodawcom poczucia bezpieczeństwa współpracy – mówi „Presserwisowi” Joanna Mroczkowska, dyrektorka operacyjna Marquard Media Polska.

– Teraz wracamy na rynek już jako nowa firma bez zaszłości i wierzytelności. Redakcje i pracownicy, którzy tak ciężko pracowali na sukces przedsięwzięcia, zostają na pokładzie w niezmienionym składzie. W najbliższym czasie ukończone zostaną prace rewitalizacyjne struktury IT naszych serwisów i powiększone będą składy redakcyjne – dodaje Mroczkowska, która związana jest z wydawnictwem od 2017 roku.

Marquard Media Polska było wielkim wydawnictwem

„Już jako New Media Wave będziemy wprowadzać nowe formaty i rozwiązania sprzedażowe, których wdrożenia nie były dotychczas możliwe z powodu upadłości MMP. Jako butikowe wydawnictwo będziemy dalej stawiać na indywidualne podejście do klienta i oferty szyte na miarę. Przed nami bardzo ekscytujący czas pozytywnych zmian i powrotu na rynek, jako jeden z poważnych graczy w świecie digital” – zapewnia cytowana w komunikacie Weronika Pachuta, szefowa sprzedaży.

Czytaj też: "Fakty" na czele programów informacyjnych. "Dzisiaj" TV Republika lepiej od "Panoramy"

Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił upadłość Marquard Media Polska w kwietniu 2021 roku. Wcześniej (w 2019 roku) wydawnictwo złożyło wniosek o postępowanie sanacyjne, by uchronić się przed "trwałą niewypłacalnością prowadzącą do upadłości", koncern zrezygnował z wydawania wszystkich magazynów drukowanych, wycofał się z organizacji eventów i zwolnił 70 proc. pracowników.

Press

Serwisy internetowe wydawnictwa od 1 lipca działają pod szyldem New Media Wave (fot. materiały prasowe)

Marquard Media Polska obecne na polskim rynku od 1992 roku było jednym z największych polskich wydawnictw prasowych. Było wydawcą takich tytułów, jak: "Playboy", "Cosmopolitan", "CKM", "Joy", "Esquire", "Harper's Bazaar", "Pani Domu", a także "Sztandar" i w latach 90. "Express Wieczorny".

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w 2019 roku (z którego końcem wydawnictwo wycofywało swoje tytuły drukowane) średnia sprzedaż ogółem "Cosmopolitan" wynosiła 27 430 egz., "Joy" – 23 362 egz., "Harper's Bazaar" – 15 567 egz., "Playboya" – 20 375 egz., a "CKM" – 13 275 egz.

Czytaj też: "Sezon ogórkowy" nowym podcastem Radia Zet. Autorką Beata Lubecka

(MZD, 03.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.