Wydawnictwo Marquard Media Polska w rękach funduszu Venture Capital 2.0
Fundusz inwestycyjny Venture Capital 2.0, który przejął spółkę Marquard Media Polska, specjalizuje się w start-upach i tzw. distressed assets (fot. materiały prasowe)
Fundusz inwestycyjny Venture Capital 2.0 przejął od syndyka spółkę Marquard Media Polska. Serwisy internetowe wydawnictwa od 1 lipca działają pod szyldem New Media Wave.
Fundusz inwestycyjny Venture Capital 2.0 specjalizuje się w start-upach i tzw. distressed assets. Jego prezesem jest Tomasz Musiał.
"Wracamy na rynek już jako nowa firma"
Nowy właściciel kupił portfolio serwisów internetowych – Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Supermamy.papilot.pl, CKM.pl i Autostuff.pl – i przejął wszystkich dotychczas zatrudnionych pracowników wydawnictwa.
Czytaj też: Zbiórka Pereiry na prawników kończy się klapą. Liczył na 20 tys. zł, zebrał dużo mniej
– Przez kilka ostatnich lat mimo wielkich starań i pracy na najwyższych obrotach wisiało nad nami piętno upadłości, które nie pozwalało nam funkcjonować w normalny sposób, nie dawało naszym reklamodawcom poczucia bezpieczeństwa współpracy – mówi „Presserwisowi” Joanna Mroczkowska, dyrektorka operacyjna Marquard Media Polska.
– Teraz wracamy na rynek już jako nowa firma bez zaszłości i wierzytelności. Redakcje i pracownicy, którzy tak ciężko pracowali na sukces przedsięwzięcia, zostają na pokładzie w niezmienionym składzie. W najbliższym czasie ukończone zostaną prace rewitalizacyjne struktury IT naszych serwisów i powiększone będą składy redakcyjne – dodaje Mroczkowska, która związana jest z wydawnictwem od 2017 roku.
Marquard Media Polska było wielkim wydawnictwem
„Już jako New Media Wave będziemy wprowadzać nowe formaty i rozwiązania sprzedażowe, których wdrożenia nie były dotychczas możliwe z powodu upadłości MMP. Jako butikowe wydawnictwo będziemy dalej stawiać na indywidualne podejście do klienta i oferty szyte na miarę. Przed nami bardzo ekscytujący czas pozytywnych zmian i powrotu na rynek, jako jeden z poważnych graczy w świecie digital” – zapewnia cytowana w komunikacie Weronika Pachuta, szefowa sprzedaży.
Czytaj też: "Fakty" na czele programów informacyjnych. "Dzisiaj" TV Republika lepiej od "Panoramy"
Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił upadłość Marquard Media Polska w kwietniu 2021 roku. Wcześniej (w 2019 roku) wydawnictwo złożyło wniosek o postępowanie sanacyjne, by uchronić się przed "trwałą niewypłacalnością prowadzącą do upadłości", koncern zrezygnował z wydawania wszystkich magazynów drukowanych, wycofał się z organizacji eventów i zwolnił 70 proc. pracowników.
Serwisy internetowe wydawnictwa od 1 lipca działają pod szyldem New Media Wave (fot. materiały prasowe)
Marquard Media Polska obecne na polskim rynku od 1992 roku było jednym z największych polskich wydawnictw prasowych. Było wydawcą takich tytułów, jak: "Playboy", "Cosmopolitan", "CKM", "Joy", "Esquire", "Harper's Bazaar", "Pani Domu", a także "Sztandar" i w latach 90. "Express Wieczorny".
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w 2019 roku (z którego końcem wydawnictwo wycofywało swoje tytuły drukowane) średnia sprzedaż ogółem "Cosmopolitan" wynosiła 27 430 egz., "Joy" – 23 362 egz., "Harper's Bazaar" – 15 567 egz., "Playboya" – 20 375 egz., a "CKM" – 13 275 egz.
Czytaj też: "Sezon ogórkowy" nowym podcastem Radia Zet. Autorką Beata Lubecka
(MZD, 03.07.2024)