Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 21, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Burger King stawia na autentyczność i pokazuje, jak gnije Whopper

Kampania została wyemitowana w Szwecji, ale ma też trafić na inne rynki europejskie i do Stanów Zjednoczonych (screen: YouTube.com/Burger King)

Burger King postanowił w niekonwencjonalny sposób zareklamować brak sztucznych konserwantów w swoich burgerach. W najnowszej kampanii pokazał, jak pleśnieje jego sztandarowy produkt - Whopper. Zdaniem ekspertów od kreacji może to być kandydat do nagród w branżowych konkursach w 2020 roku.

W 45-sekundowym spocie pt. "The Moldy Whopper" pokazano, jak ten burger powoli pleśniej i gnije. Film został przyspieszony, bo cały proces trwa 34 dni. W tle słychać soulowy utwór Diny Washington "What a Difference A Day Makes". Ma to obrazowo pokazać brak w kanapce Burger Kinga m.in. barwników spożywczych i innych sztucznych składników, powszechnie stosowanych w restauracjach, aby posiłki wyglądały apetycznie. W efekcie na sam koniec reklamy Whopper zmienia się w zgniliznę.

„Chodzi o to, że piękno prawdziwego jedzenia polega na tym, że staje się ono brzydkie” - tłumaczy ten spot Fernando Machado, global chief marketing officer Burger Kinga.

Także polskim kreatywnym ta reklama się podoba. - To syndrom czasów, kilka lat temu taka radykalna reklama nie byłaby możliwa - uważa Józef Dutkiewicz, dyrektor kreatywny agencji Scholz & Friends Warszawa. - To spot, który w pogoni za autentycznością nie bierze jeńców. To może być kandydat do nagród na kreatywnych konkursach w tym roku - dodaje Dutkiewicz.

Kampania została wyemitowana w Szwecji, ale ma też trafić na inne rynki europejskie i do Stanów Zjednoczonych. Jej autorami są trzy agencje: INGO, David Miami i Publicis.

(AMS, 21.02.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.