Duże firmy wycofują się z kanału Russella Branda na platformie Rumble
Russell Brand odniósł się do wspólnego śledztwa przeprowadzonego przez "Sunday Times", "The Times" i Channel 4 Dispatches, odrzucając zarzuty. (screen: YouTube/Russell Brand)
Kilka dużych firm wycofało swoje reklamy z platformy wideo Rumble, na której Russell Brand nadaje cotygodniowy program. To kolejny efekt ujawnienia zarzutów o gwałt i molestowanie wobec angielskiego celebryty, komika i czołowej postaci brytyjskich mediów.
Dziennik "The News Movement" poinformował, że Burger King, Asos, Barbican i HelloFresh usunęły swoje reklamy. Kanał ma na platformie 1,4 mln obserwujących. Już we wtorek YouTube zawiesił Brandowi możliwość zarabiania na swojej platformie, ale serwis Rumble odrzucił wezwania, aby zrobić to samo.
Czytaj też: BBC bada zarzuty o gwałty i molestowanie postawione Russellowi Brandowi
Russell Brand w piątek po raz pierwszy od czasu upublicznienia zarzutów przedstawił swój publiczny komentarz do sytuacji. W trzyminutowym filmie opublikowanym na YouTube, Rumble oraz X odniósł się do wspólnego śledztwa przeprowadzonego przez "Sunday Times", "The Times" i Channel 4 Dispatches, odrzucając zarzuty.
Burger King przekazał "The News Movement", że wstrzymał wszystkie reklamy na czas trwania dochodzenia. Asos ręcznie usunął swoje reklamy z Rumble. Barbican oświadczył, że zwrócił się do swojej agencji mediowej o nieemitowanie reklam na Rumble.
"The Times" szacuje, że przed zawieszeniem reklam Brand zarabiał 27 tys. funtów miesięcznie na swoim kanale Rumble i 1 mln funtów rocznie na YouTube. Agent i wydawca książek również porzucili współpracę z komikiem.
Czytaj też: Paramount+ usuwa program z podejrzanym o gwałty i molestowanie Russellem Brandem
Rumble został założony w 2013 roku. Jego popularność wzrosła po amerykańskich wyborach prezydenckich w 2020 roku, a według "Forbesa" liczba miesięcznych użytkowników skoczyła z 2 mln do ponad 78 mln na całym świecie. Serwis mający być alternatywą dla YouTube jest wspierany przez miliardera Petera Thiela oraz konserwatywnego byłego prezentera Fox News Dana Bongino, który sam ma 2,9 mln subskrybentów. Platforma jest wyceniana na ponad 2 mld dol.
48-letni obecnie Russell Brand to angielski komik, aktor i felietonista, prezenter radiowy i telewizyjny. Był gospodarzem wielu programów dla takich sieci, jak Channel 4, MTV, Radio X i BBC. Karierę rozpoczynał jako komik stand-upowy, wielką popularność przyniosło mu prowadzenie show "Big Brother's Big Mouth" na kanale E4.
Czytaj też: BBC zaostrza kryteria przed wyborem nowego prezesa, by uniknąć konfliktu interesów
(MAC, 26.09.2023)