Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 06, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK przyjrzy się warszawskiej uchwale krajobrazowej

UOKiK przyjrzy się warszawskim wiatom przystankowym postawionym przez AMS (fot. Hasenien Dousery/materiały prasowe)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie warszawskiej uchwały krajobrazowej. Chce sprawdzić, czy nie pozwoli ona na zmonopolizowanie rynku przez AMS - spółkę należącą do Agory SA.

Po tym jak w styczniu 2020 roku miasto st. Warszawa przyjęło uchwałę krajobrazową, która ma wejść w życie w maju, do UOKiK wpłynęły skargi, w których zwracano uwagę, że nowe przepisy mogą naruszać prawo konkurencji poprzez możliwość stworzenia monopolu spółki AMS. Prezes UOKiK wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.

Prezes AMS Marek Kuzaka jest zdania, że prowadzone przez UOKiK postępowanie jest standardową procedurą. - Jeśli chodzi o kontrakt warszawski, to sprawa wydaje się prosta. Spółka AMS została operatorem wiat przystankowych w Warszawie w rezultacie wygranego konkurencyjnego postępowania, w którym uczestniczyło wiele podmiotów gospodarczych. Ten model prowadzenia działalności jest powszechny na rynkach europejskich i dotychczas nie budził zastrzeżeń regulatorów – mówi "Presserwisowi" Kuzaka. - W naszej opinii uchwały krajobrazowe mogą mieć wpływ na rynek reklamy OOH, w szczególności w kontekście możliwości podjęcia działalności reklamowej przez miasta i spółki miejskie. Sytuacja, w której samorząd, jako regulator lokalnego rynku reklamy OOH, jest jednocześnie beneficjentem tych rozwiązań, może budzić wątpliwości – dodaje prezes AMS.

Firma AMS w 2019 roku miała największe wpływy z reklamy na nośnikach zewnętrznych (outdoor i indoor), wynoszące cennikowo 749,7 mln zł netto (o 4,4 proc. mniej niż w 2018 roku) – dane firmy Kantar (bez uwzględnienia rabatów).

Biuro prasowe miasta st. Warszawy nie odpowiedziało na nasze pytania.

(IKO, 06.02.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.