Najnowszy "Press” z sekcją specjalną poświęconą reklamie zewnętrznej „Wyzwania dla OOH i DOOH”
Szczególną uwagę w sekcji specjalnej poświęcamy zastosowaniu sztucznej inteligencji w sektorach OOH i DOOH
Świat reklamy staje się coraz bardziej różnorodny i coraz atrakcyjniejszy dla klientów. Dotyczy to również outdooru. W sekcji specjalnej "Wyzwania dla OOH i DOOH" w najnowszym wydaniu "Press" przybliżamy zmiany, które zaszły na rynku reklamy zewnętrznej w ciągu ostatniego roku i wyzwania, przed którymi stanęła wobec dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Zdaniem ekspertów z branży polski rynek jest gotowy na najbardziej zaawansowane technologicznie nośniki - i widać to w naszej przestrzeni. Możemy podziwiać coraz więcej nowoczesnych realizacji na takich obiektach, często artystycznie wkomponowanych w architekturę. Przy tym zaawansowane nośniki digitalowe służą już nie tylko reklamie, ale pełnią także istotne funkcje społeczne, dostarczając na bieżąco ważne informacje, w zależności od swojego usytuowania, pory dnia, temperatury i innych czynników. Coraz częściej stają się też elementem dekoracyjnym przestrzeni, w której się znajdują, lub wtapiają się w nią w taki sposób, by nie zaburzać jej charakteru. Jest pożądane, by reklama nie irytowała odbiorców - to jedno z wyzwań, przed którymi stają dziś twórcy kampanii.
To jednak nie wszystko, bo nie można iść z duchem czasu, nie będąc przyjaznym dla środowiska. Taka postawa staje się standardem dla sektorów OOH i DOOH i wymaga wielu zmian w zakresie produkcji, które już są wdrażane. Reklama podąża za trendami, również tymi związanymi z ekologią, stąd popularnymi nośnikami stały się między innymi rowery miejskie, docierające do miejsc niedostępnych dla innych środków komunikacji. Plusem kampanii realizowanych z ich wykorzystaniem jest łatwość uzyskania twardych danych dotyczących efektywności reklamy.
To ważne, bo kwestia mierzenia sektora OHH i DOOH wciąż jest gorącym tematem, mimo że można to już robić na różne sposoby, a outdoor został ujęty w Mediapannelu. Przedstawiciele branży mówią, co jeszcze stoi na przeszkodzie kompleksowego badania i porównywalności wyników.
Szczególną uwagę w sekcji specjalnej poświęcamy zastosowaniu sztucznej inteligencji w sektorach OOH i DOOH, którą wykorzystuje się już, jak przyznają zgodnie przedstawiciele agencji, na wszystkich etapach przygotowywania kampanii. Pozwala to nie tylko usprawnić i przyspieszyć pracę, ale także pomaga w kontaktach z klientami, a nawet w zakresie kreacji. Specjaliści od reklamy mówią o tym, jakich narzędzi AI używają i dzielą się swoim doświadczeniem z ich stosowania.
Czy w związku z rozwojem DOOH i coraz powszechniejszym zastosowaniem AI klasyczne nośniki outdoorowe czeka koniec? W tej kwestii eksperci nie są jednomyślni. Większość pytanych osób uważa, że nie dojdzie do tego w najbliższym czasie. Wielu wskazuje natomiast na fakt, że sektory OOH i DOOH doskonale się uzupełniają i warto ten potencjał wykorzystać.
Dodatek jest do pobrania ze strony Press.pl
(CP, 02.09.2025)










