Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 20, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Premier: "Repolonizacja musi mieć charakter rynkowy"

"Aktualnie na naszej desce kreślarskiej nie zajmujemy się tym tematem" - zapewnił Mateusz Morawiecki (screen: YouTube.com/Kancelaria Premiera)

Premier Mateusz Morawiecki w wywiadzie dla "Tygodnika do Rzeczy" powiedział, że jego zdaniem repolonizacja mediów "musi mieć charakter rynkowy". Zapewnił też, że jego rząd aktualnie nie zajmuje się wprowadzeniem regulacji dot. dekoncentracji mediów.

"Życzyłbym sobie tego, by większość krajowych mediów pilnowała interesów polskich" - odpowiedział premier na pytanie tygodnika, czy rząd nadal planuje ustawę dotyczącą repolonizacji lub dekoncentracji na rynku medialnym. 

"Repolonizacja musi mieć charakter rynkowy - ktoś chce sprzedać, ktoś chce kupić" - podkreślił Mateusz Morawiecki i dodał: "Dekoncentracja, czyli regulacje dotyczące tego, ile dopuszcza się kapitału krajowego, a ile zagranicznego w mediach... cóż - tu jesteśmy kilka dekad za wieloma państwami Europy. Jednak aktualnie na naszej desce kreślarskiej nie zajmujemy się tym tematem" - zapewnił szef rządu.

Politycy PiS wielokrotnie zapowiadali repolonizację i dekoncentrację mediów. Dotychczas projekt takiej ustawy nie został zaprezentowany publicznie. Pod koniec czerwca wicepremier Jarosław Gowin zapowiedział, że rząd zajmie się repolonizacją w nowej kadencji. Kilka dni później premier Mateusz Morawiecki przekonywał w RMF FM, że nie ma takich planów.

Galeria: Zdjęcia roku

(PAZ, 20.01.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.