Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Styczeń 03, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Najlepsze i najgorsze kampanie 2019 roku

Kampanie reklamowe, które najbardziej wyróżniły się w 2019 roku. Te pozytywne i negatywne przykłady (screeny: YouTube/ Unsplash.com/ Nivenn Lanos)

Jakie kampanie reklamowe najbardziej pokazały jak zmienił się świat reklamy? A które ze światowych koncepcji uznano za najgorzej zrealizowane pomysły? Przedstawiciele branży reklamowej podsumowują i oceniają 2019 rok. 

Press

Joanna Biernacka, Isobar Polska (Dentsu Aegis Network Polska)

Kampanie, które zmieniły reklamę:

Zdarza się, że to nie komunikacja zmienia reklamę, ale sam produkt może zacząć ją zmieniać. Takim przykładem jest DO Black - pierwsza karta, która ma limit wydatków oparty nie na dostępnych funduszach, tylko na śladzie węglowym, który zostawiamy robiąc zakupy. DO Black pokazuje, że gdy marka stawia na człowieka nie na konsumenta robi krok w przyszłość zmieniając reklamę.

Najgorsza reklama:

Kampania stworzona przez AI dla Burger King mogłaby zostać uznana za najgorszą, i byłaby to dobra wiadomość dla białkowych kreatywnych. Gdyby nie to, że to świetny żart. Spoty napisał copywriter. I zrobił to doskonale sprawiając, że z potencjalnie najgorszych reklam stały się jednymi z lepszych. Obawiam się jednak,  że przy zbliżającej się prawdziwej konfrontacji kreatywnych z AI nie będzie tak wesoło. 

Press

Mariusz Pietkiewicz, M5 FILM

Kampanie, które zmieniły reklamę:

Burger King pokazuje jak z odwagą tworzyć inspirujące kampanie oparte na eksperymentach społecznych. No i imponująca bezpretensjonalność z jaką został potraktowany flagowy produkt Burger Kinga.

Najgorsza reklama:

„Get ready for Brexit” („Przygotuj się na Brexit”), czyli kampania rządu Wielkiej Brytanii. Zawieszona zaraz po starcie. Czy ona naprawdę kosztowała podatników 100 mln funtów? Niebywałe.

Press

Marcin Maj, H2O Creative

Kampanie, które zmieniły reklamę:

Reklama ma wpływ na to co kupujemy, jak się zachowujemy, jacy jesteśmy. Reklama powinna zmieniać świat na lepszy, a kampanie, które zmieniły reklamę w 2019 to te od Ikea, które wspierają silnym globalny megatrend „well-being”, który zdominuje komunikację w 2020 na świecie. Trzeba koniecznie zobaczyć wykład Matta Walkera

Wybrane kampanie: 

Najgorsza reklama:

W sierpniu wystartowała kampania brytyjskiego rządu: „Przygotuj się na Brexit”, wzywającą ludzi i firmy do przygotowania się do opuszczenia Unii Europejskiej 31 października. Kampania kosztowała ponad 5 mln funtów wydanych w jeden miesiąc. I co się stało? 31 października minął, a Wielka Brytania nie opuściła UE. Niezupełnie efektywne wykorzystanie pieniędzy podatników.

Press

Maciej Lissowski, Agencja Warszawa

Kampanie, które zmieniły reklamę:

To na pewno „dobre kampanie”, które miały społeczne znaczenie:

- kampania Cadbury UK dotykająca problemu nieprawdopodobnej samotności ludzi starszych (temat, o którym w Polsce powinno się mówić częściej i działać więcej)

- projekt E.V.A. Volvo, (wezwanie branży do podniesienia standardu badań bezpieczeństwa przez włączenie parametrów grup kobiet)

czy kampanie dotykające kwestii re-commerce – np. „Don’t buy this jacket” Patagonii. Wartym odnotowania zjawiskiem był „marketing” wokół wydarzeń politycznych np.: Brexitu (parodia „Love Actually” Borisa Johnsona czy powstawianie BrexitFreeTV).

Najgorsza reklama:

To reklama (albo kampania), która nie powstała. 15 kwietnia 2019 roku spłonęła katedra Notre Dame – to, że „możni tego świata” nie wywiązali się ze swych hojnych obietnic – wstyd. Ale to, że marki nie zaangażowały się szerzej w temat odbudowy... Oglądamy historyczne seriale, przeszłość staje się tematem content marketingowym, a temat katedry został dosyć szybko zapomniany.

(AMS, 03.01.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Trend na zwierzaki
„Można wybierać. 4 czerwca 1989"
Zobacz najlepsze materiały dziennikarskie roku
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.