Pierwsze polskie Grand Prix w Cannes dla VMLY&R i Gazeta.pl
Ostatni numer magazynu "Twój Weekend" wydano w marcu z inicjatywy Gazeta.pl i VMLY&R (fot. materiały prasowe)
VMLY&R z Gazeta.pl za akcję "Ostatni Twój Weekend" otrzymały Grand Prix w kategorii Glass Lion for Change podczas festiwalu Cannes Lions. To pierwsze w historii polskiej reklamy Grand Prix w Cannes. Wcześniej ta sama praca otrzymała też Tytanowego Lwa w kategorii Titanium.
Szklane Lwy przyznawane są pracom, które ”podważają uprzedzenia względem płci oraz rozbiją, głęboko zakorzenione w przekazach marketingowych, stereotypowe wizerunki mężczyzn i kobiet”.
Z kolei Tytanowe Lwy są przyznawane kampaniom, które "zmieniają reguły gry, prowokują, przesuwają granice, wywołują w branży zazdrość, która inspiruje i wyznacza nowe kierunki".
W marcu 2019 roku wydano ostatni numer magazynu "Twój Weekend" (w przeszłości popularny tygodnik erotyczny). Aby go symbolicznie zamknąć, spółka Pride and Glory Interactive (grupa VMLY&R) kupiła w licytacji na Allegro prawa do tytułu (współwydawcą ostatniego numeru była Agora). Inicjatorami akcji były Gazeta.pl i VMLY&R Poland. Wydanie wsparte było kampanią reklamową, m.in. w kinie, radiu, prasie i mediach społecznościowych. Kreację przygotowała agencja VMLY&R Poland. Za media, współpracę z influencerami i wsparcie kreatywne projektu odpowiadał Wavemaker, a produkcję wizualną zrealizował dom produkcyjny Papaya Films. Projekt wsparły również: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas.
VMLY&R z Gazeta.pl za akcję "Ostatni Twój Weekend" dostały ponadto trzy Brązowe Lwy - w kategoriach: Brand Experience & Activation, Print & Publications i PR.
The Grand Prix in the Glass: The Lion for Change category goes to @VMLYR Poland for The Last Ever Issue, a campaign for Gazeta / Mastercard / BNP Paribas! #CannesLions pic.twitter.com/L4SeMwcmHH
— Cannes Lions (@Cannes_Lions) 21 czerwca 2019
⇒ ZOBACZ TEŻ:
- Trzy kolejne brązowe Lwy dla polskich agencji na festiwalu Cannes Lions
- Kolejne nagrody dla polskich agencji w Cannes
- Cannes Lions: srebro dla 180heartbeats + JvM, brąz dla VMLY&R Poland
- Cannes Lions 2019: Złoto dla odważnych [RELACJA]
(AMS, 21.06.2019)