Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: na weekend

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 26, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lądowanie Red Bulla na molo w Sopocie

Red Bull znany jest z niestandardowych akcji promocyjnych (fot. materiały prasowe)

Lądowanie samolotu Red Bull na molo w Sopocie stratedzy marketingu uważają za strategię konsekwentną i skuteczną, ale ryzykowną.

Na molo w Sopocie w środę po raz pierwszy w historii wylądował samolot. Pilotował go Łukasz Czepiela, kapitan samolotów pasażerskich, mistrz świata w wyścigach Red Bull Air Race. Akcja była zorganizowana przez agencję Live.

Zdaniem Sebastiana Stępaka, general managera MSL, akcja ta pokazują dużą konsekwencję w działaniu Red Bulla. - Oni od lat balansują na granicy tego, co dopuszczalne, ale nigdy nie przekroczyli granicy nawet o centymetr - uważa Stępak. - Swoimi akcjami nikomu nie robią krzywdy ani też nie zachęcają do niebezpiecznych zachowań -  bo takich wyczynów nie da się zrobić na własną rękę. Za to stymulują do aktywności. Od lat, po każdej takiej akcji Red Bulla mówi się w branży, że "Red Bull się kończy", ale oni co jakiś czas udowadniają, że to nieprawda, i stale potrafią zaskoczyć - dodaje.

Podobnego zdania jest Dariusz Kubuj, strateg z firmy Kubuj Strategia. – To, co robi Red Bull, to strategia trudna, co nie oznacza, że nie jest dobra. Co roku wszyscy czekają na to, co Red Bull nowego wymyśli, i co roku im się udaje ludzi zaskoczyć. Ich siła polega też na tym, że realizują projekty globalne, jak skok ze stratosfery, ale sięgają też po pomysły lokalne - mówi Kubuj.

Marcin Kalkhoff, partner w BrandDoctor, uważa jednak, że ryzyko musi być wkalkulowane w tę strategię. - Red Bull nie może zakładać, że zawsze im się wszystko uda - mówi Kalkhoff. - Ale ta marka ma ryzyko wpisane w DNA, sporty ekstremalne to ich znak rozpoznawczy, a wiadomo, że kto w nich bierze udział - ryzykuje - dodaje.

Red Bull znany jest z niestandardowych akcji promocyjnych. Najbardziej znaną z nich był skok Felixa Baumgartnera ze stratosfery, w ramach przedsięwzięcia Red Bull Stratos w 2012 roku.

(AMS, 26.04.2019)

Pozostałe tematy weekendowe

TVP dostaje ponad 1 mld zł, Holecka do góry, Matyszkowicz...
Jak śledzić trendy w Google Trends
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.