Krzyk Szaranowicza, uległość Hlebowicza, kolczyki Kozyry
Press 03/2017
Jest przekonany, że młodzi kibice oczekują od telewizji tego samego, co starsi - emocji i zbiorowej radości. Uważa więc, że młodych do transmisji telewizyjnych niezmiennie będzie przywoływać krzyk komentatora. W marcowym „Press” Włodzimierz Szaranowicz zdradza, w czym tkwi tajemnica tego krzyku.
Były redaktor naczelny poznaje tajniki pilatesu, była reporterka produkuje torebki, były fotograf gustuje w winie, była prezes wystawia faktury na Antypodach, a były prezes został jubilerem. Jeśli już postanowisz odejść z mediów, to do czegoś, co ci da satysfakcję - tak zrobili bohaterowie naszego materiału.
Administracja Donalda Trumpa określa niezależne media w USA jako „największą amerykańską partię opozycyjną”. Dziennikarze niektórych redakcji nie są już wpuszczani na konferencje prasowe. Jednak media w USA nie dają się zastraszyć - w „Press” o tym, jak ataki Trumpa wzmacniają zawodową solidarność.
Oni wiedzą, dlaczego rosyjscy dziennikarze muszą przypinać lentoczki, a Sławomir Nowak ze swoim zegarkiem za 12 tys. zł nie ma się czym pochwalić wśród ukraińskich urzędników. Bo w przeciwieństwie do wielu polskich polityków, oni jeżdżą na Wschód i go rozumieją. W „Press” pouczająca rozmowa z Michałem Potockim i Zbigniewem Parafianowiczem.
Autorzy komiksów dziennikarskich w zagranicznych mediach nie narzekają na brak zamówień - tam redaktorzy są już otwarci na tę nową formę. U nas wciąż nie. Przeczytaj, dlaczego w Polsce komiks reporterski dopiero zaczyna się przebijać.
Na teren, gdzie zeszła lawina, przykrywając kilkumetrową warstwą śniegu luksusowy hotel Rigopiano w Apeninach, dostępu nie miały żadne media. Ale i tak to, co przeżyli dziennikarze relacjonujący tę tragedię, zostanie w nich na długo. W marcowym „Press” opisujemy, jak w ostatnich miesiącach trzęsienia ziemi we Włoszech obudziły media z letargu.
90-letni Robert Lewandowski ze wzruszeniem patrzy na swoją 90-letnią żonę Annę, dotykając jej pomarszczonej ze starości twarzy.... Niemożliwe? U nas tego na razie nie zobaczymy, ale w holenderskiej telewizji nowy format Talpy „The Story of My Life” - który przenosi widzów do przyszłości - już ich oczarował.
Niewiele jest aplikacji czy serwisów, które powstały z myślą o dziennikarzach - ale sporo jest takich, które ułatwiają ich pracę i wzbogacają materiały. Są darmowe i łatwe w zastosowaniu. Lektura obowiązkowa dla dziennikarzy, którzy lubią urozmaicać swoje materiały internetowe.
Jeśli masz płacić youtuberowi za udział w reklamie już prawie tyle samo, co innemu celebrycie - wybierz go z głową. W marcowym „Press” znajdziesz poradnik, jak i którego twórcę internetowego wybrać do kampanii, by rzeczywiście pomógł marce. Bo nie zawsze tysiące subskrybentów mają znaczenie.
W marcowym „Press” polecamy pierwszy ranking kanałów popularnonaukowych na YouTube. Top 12 najlepszych kanałów wskazali fachowcy od popularyzacji nauki w mediach. Podpowiedź dla wszystkich, którzy szukają jakościowych treści na YouTube.
Ponadto w „Press”: rozmowa ze zwycięzcą World Press Photo; jak walka Lidla z Biedronką zmieniła pozycjonowanie dyskontów; youtuberzy, którzy wyrośli na hejcie; fenomen pierwszego numeru „Przekroju”. Oraz specjalny dodatek: „Biura Reklamy Największych Polskich Mediów”.
(01.03.2017)