Sakiewicz kontra Karnowscy. Majdan się zwija. Gwiazdy Snapchata rosną
Press 09/2016
Nikt nie będzie decydował, kiedy się "kończę" - mówi Agata Młynarska. W wyniku dobrej zmiany straciła program w TVP, ale nie występuje przeciwko tym, którzy tam zostali. Nadal wierzy w hasło "Dziennikarze wszystkich stacji, łączcie się!". Jak dziś je rozumie - tłumaczy we wrześniowym "Press" Karolinie Głowackiej.
Tomasz Sakiewicz, wchodząc na ścieżkę wojenną z braćmi Karnowskimi, podrzucił też amunicji wrogom PiS. Przeczytaj o tym, jak prawicowym dziennikarzom wystarczył tydzień, by doszczętnie spalić ideę mediów narodowych.
Oczekiwania wobec nowych telewizji internetowych na Ukrainie, które powstały podczas Majdanu, były ogromne. Po dwóch latach "Press" odwiedził ponownie te redakcje - zobaczyliśmy, że wydoroślały, mają lepszy sprzęt i profesjonalnych dziennikarzy, ale już te same problemy co dawne telewizje reżimowe.
Znana blogerka Maffashion twierdzi, że Snapchat zmniejszył dystans między nią a jej obserwatorami. Wszystko wskazuje na to, że snapchaterzy są kolejnym ogniwem ewolucji digital influencerów: najpierw celebrytami Internetu stawali się blogerzy, potem vlogerzy, następnie youtuberzy, a teraz rosną gwiazdy Snapchata. W "Press" opisujemy, co wyzwoliło tę ewolucję.
Kto sądzi, że Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym istnieje prawny wymóg autoryzacji cytatów - ma rację. Ale nie do końca. Ewa Wanat opisuje casus niemiecki - kraj, gdzie doskonale ma się autoryzacja bezprawna. Prosimy nie naśladować.
Wirtualne odpoczywanie - to nowa sytuacja kulturowa, w której musimy się odnaleźć. Jeśli dotychczas nie zastanawiałeś się, co się stanie z Twoim profilem na Facebooku po śmierci, zrobisz to po przeczytaniu tekstu we wrześniowym "Press".
Dlaczego internauci, którzy tak ochoczo oglądają filmy na YouTube czy Facebooku, nie są już tak zainteresowani newsami wideo? Zbadał to Reuters Institute, a w "Press" przedstawiamy analizę wniosków z jego raportu: jakich błędów w tworzeniu wideonewsów unikać i co robić, by były lepiej oglądane.
Katarzyna Sośnierz dwa lata temu rzuciła pracę w reklamie i pojechała w świat. A gdy wróciła, wróciła też do reklamy, lecz już na własnych warunkach. W "Press" historia o tym, jak wierność sobie może zaprowadzić w tej branży na szczyt.
(01.09.2016)