Dlaczego Szpakowski zaczął ćwierkać, a Łazarewicz czuje się jak komornik
Press 06/2016
Po pierwszej wygranej w sądzie z „Wprost” Kamil Durczok nabiera wiatru w żagle. Do publicystyki już wrócił, choć na razie głównie na Twitterze. W czerwcowym „Press” przeczytaj, kiedy zamierza wrócić do mediów na dobre, jakie ma na to szanse i po co mu spółka Coal Minders.
Max Cegielski wyznaje, że trudno być ateistą, Dariusz Rosiak - że równie trudno być katolikiem w Polsce. Gdy katolik zarzuca lewakowi, że Polska go uwiera, ten przekonuje, że nie ma tożsamości danej raz na zawsze. Cegielski i Rosiak udowadniają jednak, że wciąż potrafimy ze sobą rozmawiać - nawet w mediach.
W ich rękach telefony komórkowe działają jak mały wóz transmisyjny. Za pomocą kamery 360 przenoszą kibica na stadion. Sami robią już transmisje na Facebooku. Dla dziennikarzy sportowych Euro 2016 będzie kolejnym sprawdzianem nie tylko ich wiedzy, ale też znajomości technologii. W „Press” wyjaśniamy, dlaczego nawet Dariusz Szpakowski zaczął ćwierkać.
Różnica między newsem na WWW a tym z newsbota jest jak między słupem ogłoszeniowym a gazetą sprzedaną konkretnemu czytelnikowi. Stanisław M. Stanuch udowadnia, że Mark Zuckerberg znowu miał rację, i pokazuje, jak dzięki chatbotom wchodzimy w erę newsów na żądanie.
- Gdy mówisz, że jesteś dziennikarzem, to gorzej, niżby komornik do domu wchodził - stwierdza Cezary Łazarewicz. Mimo ogromnego sukcesu jego ostatniej książki, on sam jest dziś zrażony do dziennikarstwa. Andrzejowi Skworzowi tłumaczy, dlaczego reporterów prasowych zaorali telewizyjni.
Mówią o sobie, że stoją na czele piwnej rewolucji. - Chciałem edukować Polaków, jak wybierać dobre piwo - wyjaśnia jeden z autorów blogów o piwie. Takich blogerów jest już w Polsce ze stu, a producenci piwa bacznie obserwują, czy klienci przy barze kierują się recenzjami na piwnych blogach. Czy da się z żyć z bloga o piwie?
Jego zdaniem opowiadanie historii przez fotodziennikarstwo polega na tym, że autor ma własne spojrzenie na dany temat i opowiada widzom historie, których nie znają. Kadir van Lohuizen z agencji Noor przewodniczył w tym roku konkursowi Grand Press Photo - w rozmowie w „Press” znajdziesz wiele cennych porad, jak w świecie pełnym obrazów wybić się ze swoimi.
Business Insider Polska ruszył z rozmachem dawno niewidzianym w mediach internetowych. Obserwowaliśmy pierwsze dni pracy tego serwisu i konfrontowaliśmy efekty z oczekiwaniami czytelników. A przede wszystkim szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: gdzie tu jest biznes?
Ciepła posadka, samochód służbowy, premie - to wszystko już miał. Lecz serce biło mu szybciej i poszedł na swoje. Chce, by wszystko, co robi, wywoływało ekscytację u odbiorców. Dziś Marcin Gaworski jest partnerem w 180heartbeats + Jung von Matt - w „Press” przekonuje, że w tej braży można być „gościem z twardą dupą i miękkim sercem”.
Chcesz stworzyć nowe medium, ale nie masz pieniędzy? Spróbuj je pozyskać z crowdfundingu. To możliwe, choć trudne. Zanim zaczniesz, przeczytaj tekst w czerwcowym „Press”, by nie popełnić błędów swoich poprzedników.
Ponadto z czerwcowym „Press” - specjalny dodatek: „YouTube”. Po raz pierwszy opisujemy siłę i specyfikę tego medium, sposoby jego wykorzystania w promocji i reklamie, profile użytkowników YouTube, porady najlepszych youtuberów co do sprzętu, kierunki rozwoju serwisu.
(01.06.2016)