Volkswagen Poznań - Przede wszystkim pracownicy
Blacharze, lakiernicy i mechanicy zostali bohaterami nowej kampanii komunikacyjnej firmy Volkswagen Poznań.
Około 11 tys. osób zatrudnionych w czterech zakładach spółki Volkswagen Poznań to nie tylko pracownicy. To przede wszystkim ludzie, którzy chcą być zauważeni – ze swoją historią, rodziną i potrzebami. To jeden z kluczowych wniosków z prac nad nową strategią employer brandingu firmy Volkswagen Poznań i zarazem jeden z celów działań w ramach tej strategii.
Prace nad nią rozpoczęły się od warsztatów z udziałem 42 przedstawicieli załogi reprezentujących wszystkie zakłady i wszystkie szczeble zatrudnienia. Spotkania prowadzone metodą design thinking trwały trzy miesiące. W ich trakcie doszło do zderzenia oczekiwań pracowników firmy z działaniami i inicjatywami realizowanymi przez dział HR. Dzięki pogłębionym wywiadom i pracy w grupach oraz wykorzystaniu badań Great Place to Work i Barometr Nastrojów (wewnętrzne badanie opinii pracowników) wypracowano osiem profili adresatów komunikacji, pięć kluczowych obszarów i 12 trendów empolyer brandingu, które stały się szkieletem nowej strategii. Powstało też 380 pomysłów dotyczących: rozwoju pracowników, organizacji pracy, kultury kierowania, równowagi życia prywatnego i zawodowego oraz procesu rekrutacji.
Ostatecznie do realizacji wybrano te, które najbardziej odpowiadają potrzebom pracowników i są realne do wdrożenia w krótkiej i długiej perspektywie. To m.in. elastyczne formy czasu pracy na stanowiskach, na których to możliwe, pakiet „Dziękuję na emeryturę” dla pracowników żegnających się z przedsiębiorstwem czy przejrzysty proces rekrutacji wewnętrznych, dający szanse na rozwój w nowych obszarach i realizację w ramach nowych projektów.
Rezultatem nowej strategii jest też zmiana w komunikacji firmy. Dotychczas skupiała się ona na nowoczesnym charakterze spółki, jej wynikach i tym, co oferuje jako pracodawca. W nowej strategii większy akcent położono na to, że firmę tworzą ludzie i że to dzięki nim jest ona najlepszym pracodawcą. Takim, który bazuje na różnorodności doświadczeń i kompetencji, stwarza warunki do rozwoju, umożliwia ciekawe formy zaangażowania w życie firmy. Stawia na zadowolenie i dumę zatrudnionych z tego, gdzie pracują.
Powstała również nowa linia kreatywna pod hasłem „Przede wszystkim Ty!”, a ambasadorami firmy zostali jej pracownicy. Pojawili się oni m.in. w spotach zachęcających do udziału w rekrutacji do Volkswagen Poznań czy na nowej stronie internetowej Idedovwp.pl.
EFEKTY
12 TRENDÓW employer brandingu wypracowanych podczas warsztatów stworzyło szkielet nowej strategii
380 POMYSŁÓW wypracowanych przez grupę w zakresie strategii employer brandingu VW Poznań
WYZWANIE
DYWERSYFIKACJA aktywności i kanałów komunikacji pod kątem potrzeb różnych grup wiekowych, studentów, stażystów, specjalistów, ludzi z doświadczeniem oraz przyszłych pracowników
KONTAKT
Katarzyna Rząsa-Frońska
specjalista w dziale HR
tel. 696 443 946
[email protected]
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter