Wydanie: SPOłECZNA ODPOWIEDZIALNOść BIZNESU
PGNiG - Rozpalić płomień wiedzy
PGNiG przekonuje uczniów, że nauka jest ciekawa, a naukowcy i wynalazcy – warci naśladowania.
Ignacy Łukasiewicz, pionier przemysłu naftowego, jest patronem Fundacji Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa. Jest też postacią, wokół której spółka PGNiG i jej Fundacja zbudowały projekt „Być jak Ignacy”, którego celem jest nie tylko szerzenie wiedzy o tym naukowcu i przedsiębiorcy, ale przede wszystkim popularyzacja nauki.
Program adresowany jest do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych. Zainicjowano go w 2016 roku. Jego głównym elementem jest konkurs o tytuł Naukowej Szkoły Ignacego. W drugiej edycji konkursu w roku szkolnym 2017/2018 wzięło udział 640 szkół z całej Polski. Konkurs wyłania 16 placówek (po jednej z każdego województwa), które w najciekawszy sposób zorganizują i udokumentują prace specjalnie powołanego koła naukowego oraz przygotują projekt finalny.
Aby pomóc nauczycielom w zachęceniu uczniów do aktywności w kole naukowym i zaproponować im ciekawe zajęcia, przygotowano specjalne scenariusze zajęć dostosowane do potrzeb klas 1–3 oraz 4–7. Uruchomiono też specjalną platformę internetową, na której znalazły się m.in. interaktywny komiks, filmy edukacyjne z eksperymentami naukowymi oraz gra przygodowa. W pierwszym roku realizacji projektu wydana została również specjalnie przygotowana książka „Być jak Ignacy”, która w formie dziecięcej powieści przygodowej przybliża czasy patrona i jego wynalazki.
W 2017 roku projekt wzbogacono o specjalny autobus – mobilne laboratorium Ignacego. Wewnątrz pojazdu odbywają się pokazy doświadczeń chemiczno-fizycznych. Dzieci mogą tu poznać osiągnięcia Ignacego Łukasiewicza i przeprowadzić proste eksperymenty naukowe. Autobus wystartował w trasę audycji Programu I Polskiego Radia „Lato z Radiem” podczas wakacji. W drugiej edycji konkursu do postaci Ignacego Łukasiewicza dołączyło więcej polskich naukowców: Mikołaj Kopernik, Maria Skłodowska-Curie, Stefan Drzewiecki i Kazimierz Prószyński. Z tej okazji przygotowano nowe filmy edukacyjne i zupełnie nowe konspekty zajęć oraz materiały edukacyjne, w tym komiksy.
O działaniach podejmowanych przez organizatora i uczestników akcji informują profile w mediach społecznościowych skierowane do nauczycieli i rodziców oraz strona WWW projektu.
Program „Być jak Ignacy” uzyskał honorowy patronat minister edukacji narodowej oraz patronat medialny Polskiego Radia.
EFEKTY
10 TYS. UCZNIÓW zaangażowało się w pracę kół naukowych założonych w ramach programu
640 SZKÓŁ wzięło udział w drugiej edycji konkursu o miano Naukowej Szkoły Ignacego
WYZWANIE
POPULARYZOWAĆ WŚRÓD UCZNIÓW szkół podstawowych w ciekawy i atrakcyjny sposób naukę i przybliżać najmłodszym wyjątkową postać patrona akcji, na którym mogliby się wzorować
KONTAKT
Monika Kallista
kierownik działu CSR
tel. 22 589 40 55
[email protected]
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter