Wydanie: SPOłECZNA ODPOWIEDZIALNOść BIZNESU
Autostrada Wielkopolska - Wirtualna edukacja
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii dzieci uczą się bezpiecznego funkcjonowania na drodze.
Jak zaangażować dzieci w naukę zasad bezpiecznego poruszania się po drogach? Autostrada Wielkopolska SA osiąga ten efekt dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii, czyli zaproszeniu do wirtualnej rzeczywistości oraz do rywalizacji (grywalizacji), które wykorzystuje w programie społeczno-edukacyjnym Autostrada do Szkoły.
Celem akcji, realizowanej od kwietnia 2017 roku, jest poprawa bezpieczeństwa uczniów szkół podstawowych mieszkających i uczących się w województwach wielkopolskim i lubuskim, przez które biegnie wybudowana przez spółkę koncesyjna autostrada A2. Poprawie wiedzy i umiejętności służą z jednej strony działania edukacyjne, z drugiej – inwestycje infrastrukturalne.
Część edukacyjna projektu obejmuje zajęcia szkolne, podczas których uczniowie dzięki specjalnym goglom i aplikacji VR przenoszą się do wirtualnego świata. Oprowadza ich po nim głos aktora Jarosława Boberka, ambasadora programu. Dzięki wizytom w wirtualnym świecie dzieci uczą się zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. Podczas zajęć mają też do dyspozycji interaktywny stół i-Table, na którym układają puzzle ze znakami drogowymi. Docelowo obejmą ok. 15,6 tys. uczniów.
Od marca 2018 roku część edukacyjna wzbogacona została o platformę grywalizacyjną, na której nauczyciele znaleźć mogą materiały do przeprowadzenia lekcji i realizacji wraz z uczniami kolejnych misji zwieńczonych gromadzeniem punktów. Umieszczone na platformie materiały edukują m.in. w zakresie bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych i w pobliżu jezdni, bezpieczeństwa w okolicach jezdni po zmroku i informują o zaletach noszenia odblasków oraz zasadności korzystania z fotelików dla dzieci podczas jazdy samochodem. O tym wszystkim w atrakcyjny sposób opowiada bohater programu – Zebra Zbyszek, któremu głosu użyczył Jarosław Boberek.
Zebra Zbyszek był głównym bohaterem kampanii outdoorowej informującej o uruchomieniu platformy grywalizacyjnej. Przeprowadzono ją na 50 słupach ogłoszeniowych w strategicznych miejscach Poznania. Pojawiły się na nich plakaty, za pośrednictwem których „szukano” zebry – uciekinierki z zoo. Plakaty zostały zaprojektowane tak, by przechodnie mogli zrywać małe karteczki z numerem telefonu do biura programu i adresem jego strony internetowej. W ten sposób zachęcano najmłodszych do zainteresowania się akcją.
W ramach projektu Autostrada Wielkopolska SA podjęła także współpracę z poznańską uczelnią artystyczną School of Form. Podczas tygodniowych warsztatów studenci stworzyli kreatywne projekty infrastrukturalne i wypracowali koncepcję pozytywnego bohatera – Zebry Zbyszka. Jego postać pojawi się w czerwcu jako innowacyjne oznakowanie poziome przy dwóch szkołach podstawowych w województwie wielkopolskim (Dąbrowa i Dopiewo).
EFEKTY
6256 DZIECI uczestniczyło do tej pory w specjalnych zajęciach edukacyjnych o bezpieczeństwie w ruchu drogowym
PONAD 200 PUBLIKACJI o projekcie Autostrada do Szkoły ukazało się do tej pory w mediach ogólnopolskich i lokalnych
WYZWANIE
200 WIZYT W SZKOŁACH podstawowych woj. wielkopolskiego i lubuskiego do końca 2019 roku
KONTAKT
Zofia Kwiatkowska
PR manager, rzeczniczka prasowa
tel. 608 479 541
[email protected]
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter