Wydanie: SPOłECZNA ODPOWIEDZIALNOść BIZNESU
Santander - Kroki ku zdrowiu

Akademia Zdrowia Santander Consumer Banku przekonuje, że do utrzymania zdrowia i kondycji nie potrzeba wiele – poza konsekwencją.
Nordic walking to sposób na aktywność dostępną dla wszystkich: nie wymaga zakupów drogiego sprzętu ani opłacenia kart wstępu na obiekty, na których można go uprawiać, bo można to robić wszędzie. Jest też dostępny dla wszystkich niezależnie od wieku i stopnia wytrenowania, a więc sprawdza się zarówno jako forma aktywnego spędzania czasu przez całe rodziny, jak i grupy znajomych. Właśnie dlatego Santander Consumer Bank zdecydował się na jego szeroką popularyzację w ramach promowania wśród Polaków regularnej aktywności fizycznej.
Popularyzacją tą bank zajmuje się w ramach projektu Akademia Zdrowia Santander Consumer Banku, wspólnie z Polską Federacją Nordic Walking, od 2016 roku. Akcja polega na organizowaniu bezpłatnych treningów dla osób, które dopiero zaczynają chodzenie z kijkami, a także tych, które chcą utrzymać dobrą formę. Skala projektu rośnie z roku na rok: w drugiej edycji treningi pod okiem wykwalifikowanych instruktorów, odbywające się raz w tygodniu, trwały cztery miesiące i mogli z nich skorzystać mieszkańcy 26 miejscowości. W tym roku czas trwania treningów wydłużono do siedmiu miesięcy, a lista miejscowości, w których się one odbywają, liczy już ponad 100 lokalizacji.

Zainteresowani uczestnicy tych zajęć mogą też brać udział w profesjonalnych zawodach organizowanych w ramach Pucharu Polski oraz Pucharów Regionalnych Nordic Walking, których sponsorem jest Santander Consumer Bank.
Tylko w trakcie drugiej edycji Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku w 442 darmowych zajęciach udział wzięło 5,7 tys. osób. Tę liczbę uczestników osiągnięto dzięki szeroko zakrojonej akcji informacyjnej, która objęła m.in. SMS-owe zaproszenia na treningi i zawody skierowane do 219 tys. osób, 147, 6 tys. ulotek dołączonych do standardowych wysyłek kierowanych przez Bank do klientów oraz 33 tys. poradników prezentujących podstawowe zasady i technikę nordic walking.
Ambasadorem Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku jest od samego początku Justyna Kowalczyk – najbardziej utytułowana polska sportsmenka. Od ub.r. projekt wspierają również aktorzy Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski.

EFEKTY
5,7 TYS. OSÓB wzięło udział w 442 darmowych treningach nordic walking w 2017 roku
33 TYS. PORADNIKÓW z podstawowymi technikami i zasadami nordic walking wydał i rozdał bank
WYZWANIE
ZACHĘCENIE MOŻLIWIE NAJSZERSZEJ grupy Polaków do aktywnego i zdrowego trybu życia poprzez regularny wysiłek w odpowiadającej im formie
KONTAKT
Paweł Florkiewicz
rzecznik prasowy
tel. 601 707 609
[email protected]
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
