Wydanie: SPOłECZNA ODPOWIEDZIALNOść BIZNESU
Polska Press Grupa - Junior Media
Edukacyjny projekt Polska Press Grupy angażuje dzieci i młodzież, nauczycieli oraz pracowników Grupy Medialnej.
Społeczna odpowiedzialność jest częścią strategii biznesowej i ważnym elementem codzienności redakcyjnej Polska Press. Grupa wydająca prasę regionalną i lokalne serwisy internetowe w naturalny sposób koncentruje swoje wysiłki na wspieraniu lokalnych społeczności, w tym dzieci i młodzieży.
Wykorzystując doświadczenia z realizacji programu społecznego „Szkoła bez przemocy”, grupa medialna uruchomiła w 2010 roku projekt edukacyjny Junior Media skierowany do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Podczas jego realizacji redaktorzy Polska Press mogą podzielić się z nimi swoją wiedzą i bezpośrednio wpłynąć na rozwój ich pasji dziennikarskich, promując czytelnictwo, prasę i twórcze wykorzystanie nowoczesnych technologii.
Początkowo osią programu było tworzenie na specjalnej platformie Juniormedia.pl gazetek szkolnych z użyciem makiet dzienników regionalnych wydawanych przez grupę. W roku szkolnym 2015/2016 na platformie pojawiły się multimedialne lekcje przygotowywane przez ekspertów nowych mediów z Polska Press Grupy. Dzięki #juniorlab młodzi dziennikarze poznają technikę i narzędzia online do tworzenia: reportaży interaktywnych, relacji wideo, multimedialnych infografik czy do edycji zdjęć. Najlepsi z nich otrzymują nagrody, a uczniowie ze szkół, które zgromadzą najwięcej punktów w cyklu #juniorlab, wyjeżdżają co roku na bezpłatne kolonie dziennikarskie.
Projekt był dwukrotnie nagradzany przez Światowe Stowarzyszenie Gazet i Wydawców Prasy WAN-IFRA. W 2013 otrzymał wyróżnienie w kategorii Making the News, a w 2016 roku, jako jedyny z Polski, główną nagrodę w kategorii News in Education. Ponadto inicjatywę wyróżniono nagrodą główną w konkursie Media Trendy 2011 Innowacje w Mediach w kategorii Autopromocja i promocja medium.
Podczas ośmiu edycji udział w projekcie wzięło ponad 2,8 tys. szkół i 16 tys. uczniów, którzy przygotowali w sumie ponad 10 tys. gazetek szkolnych i kilka tysięcy projektów multimedialnych.
EFEKTY
16 TYS. UCZNIOW z ponad 2,8 tys. szkół wzięło udział w ośmiu edycjach projektu
PONAD 10 TYS. GAZETEK szkolnych przygotowano i opublikowano na platformie Juniormedia.pl
WYZWANIE
WYPEŁNIĆ LUKĘ polegającą na niezrozumieniu zjawiska fake newsów i innych internetowych zagrożeń wśród młodych ludzi w 9. edycji projektu
KONTAKT
Joanna Pazio
PR manager, rzeczniczka prasowa
tel. 502 499 884
[email protected]
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter