Wydanie: SPOłECZNA ODPOWIEDZIALNOść BIZNESU
Carlsberg Polska - Myślmy trzeźwo
Kampania producenta piwa zachęca konsumentów do jego odpowiedzialnego spożywania.
Do końca lipca potrwa druga edycja kampanii społecznej „Trzeźwo myślę”, za sprawą której Carlsberg Polska chce realizować jeden z czterech celów zrównoważonego rozwoju, zawartych w przyjętej przez Grupę Carlsberg w czerwcu ub.r. strategii Together Towards Zero. Cel ten zdefiniowano jako zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Carlsberg Polska, oprócz szerzenia kultury odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu poprzez kampanię „Trzeźwo myślę”, umieszcza także na opakowaniach swoich produktów tzw. znaki odpowiedzialnościowe i uwzględnia w swoim portfolio piwa bezalkoholowe.
Do głównych aktywności przeprowadzonych podczas I edycji latem ub.r. należały m.in. eventy połączone z konkursami w lokalach partnerskich, gdzie uczestnicy mogli otrzymać vouchery ze zniżką na przejazd do domu taksówką, koszulki z hasłem „Trzeźwo myślę” i gadżety opatrzone logo akcji. W tym roku działania poszerzono o prezentację wyników badania, które na zlecenie Carlsberg Polska zrealizowała agencja SW Research, sprawdzając opinie i postawy Polaków w takich obszarach, jak: rozumienie znaczenia wyrażenia „trzeźwo myślę”, doświadczenia związane z alkoholem, asertywność w jego odmawianiu i stosunek do ludzi odmawiających spożycia alkoholu. Szczególną wagę przywiązano do osób i sytuacji, które kategorycznie nie powinny być powiązane ze spożyciem alkoholu, to jest prowadzenie pojazdów, kobiety w ciąży i rodzice mający pod opieką małe dzieci oraz nieletni. Ponadto podjęto współpracę z placówkami Lux Med i Medicover w całej Polsce, które mają pomóc w dotarciu z przekazem kampanii do szerokiej grupy osób.
Tak jak w ub.r. projekt wspierają influencerzy: Łukasz Jakóbiak, twórca popularnego internetowego talk-show, i Marta Lech-Maciejewska, znana jako SuperStyler, która podejmuje temat odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji alkoholu z kobiecej i rodzinnej perspektywy. Grupą docelową kampanii są nie tylko konsumenci, ale i pracownicy Carlsberg Polska. Poprzez m.in. konkursy z nagrodami i informacje zamieszczane w wewnętrznych newsletterze i biuletynie oraz w intranecie przekaz edukacyjny dociera do 1,3 tys. pracowników.
EFEKTY
563,7 TYS. OSÓB – do tylu udało się dotrzeć efektywnie z przekazem kampanii w ub.r.
5 MLN OSÓB – taki jest szacowany zasięg tegorocznej edycji akcji
WYZWANIE
ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
KONTAKT
Jagoda Jastrzębska
kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu
tel. 601 89 98 05
[email protected]
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter