Wydanie: PRESS 04/2013
Pracodawca ze znakiem jakości
Firmom z reputacją dobrego pracodawcy łatwiej znaleźć i zatrzymać pożądanych specjalistów. I mniej je to kosztuje
Choć na rodzimym rynku pracy szukających jej nie brakuje, a bezrobocie osiągnęło od dawna nienotowany poziom 14,4 proc., PZU rozpoczęło w marcu szeroko zakrojoną kampanię, w której promuje się jako pracodawca gwarantujący „pracę przez dużo P. – pomysłowość, pasja, perspektywa, prestiż i pole do popisu”. W reklamach w Internecie, prasie, radiu, autobusach i na citylightach zlokalizowanych w pobliżu uczelni PZU przedstawia się jako firma: nowoczesna, prężnie działająca, a równocześnie stwarzająca możliwości rozwoju. W ten sposób promuje wśród studentów i absolwentów swój program praktyk i staży.
Czy rzeczywiście w obecnej sytuacji trzeba aż kampanii reklamowej, by pozyskać pracowników? – Bez podejmowania działań wizerunkowych czy też reklamowych nie jesteśmy w stanie podnosić naszych wyników, a więc rekrutować ludzi z potencjałem, jakiego szukamy, którzy będą stanowili o przewadze rynkowej PZU – twierdzi Magdalena Bargieł, dyrektor ds. rozwoju talentu w biurze zarządzania kadrami PZU. Jednocześnie jednak przyznaje, że reklama skierowana do potencjalnych pracowników działa tak jak każda inna klasyczna kampania: buduje wizerunek. A ten sprzedaje.
PZU jest jedną z jeszcze nielicznych rodzimych firm, które tak szeroko stosują promocję employer brandingu. Do niedawna był to niewiele znaczący termin w działaniach human resources, który jednak w ostatnich latach robi w Polsce zaskakującą karierę.
Magdalena Rydzik
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter