Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 04/2013

Przepis na zdjęcie

Aby jedzenie na fotografii wyglądało apetycznie, trzeba użyć silikonu, opalarki, a czasem rozgrzanego prętu

Nad porcją makaronu spaghetti z pomidorowym sosem unosi się para – najwyraźniej potrawę dopiero co przygotowano. Na widok zdjęcia aż ślinka cieknie. Ale po to, co sfotografowano, lepiej nie sięgać. – Do zdjęć wykorzystuję sztuczne spaghetti, bo to prawdziwe za szybko opada, nawet jeśli jest niedogotowane – mówi niezależny fotograf i stylista żywności, związany wcześniej z magazynem „Kuchnia” (Agora SA); prosi o niepodawanie imienia i nazwiska. Do sosu najpewniej dodano sztuczny barwnik, unosząca się nad talerzem para to efekt albo zastosowania specjalnych tabletek, które uaktywniają się w kontakcie z wodą, albo wydmuchiwania w kierunku dania przez słomkę dymu z papierosa.  

– Można zamiast mleka użyć białej farby, do twarożku lub budyniu dodać gipsu. Lody na przykład robi się z masła i cukru pudru. Takie sztuczki to powszechna praktyka – przyznaje Kamila Kempka, od sześciu lat zajmująca się stylizacją żywności. – Dlatego fotografowane potrawy z reguły nie nadają się do jedzenia: są albo niedogotowane, albo po prostu sztuczne – dodaje.

Jednak odbiorcy – czytelnicy prasy czy adresaci reklam – imitacje produktów, tzw. mokapy, coraz częściej rozpoznają. Dlatego każdy stylista i fotograf żywności szuka własnych sposobów, by to, co widać na zdjęciu, wyglądało jak najbardziej naturalnie.

Dorota Olczyk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.