Wydanie: PRESS 02/2013
W promieniach Polsatu
Na współpracy nadawców kanałów tematycznych z Cyfrowym Polsatem zyskują obie strony, ale czy widzowie?
Kiedy prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki pod koniec sierpnia ub.r. zapowiadał, że jego platforma pracuje nad kolejnymi kanałami tematycznymi – wielu było zaskoczonych. Zwłaszcza deklaracją, że jeden z projektów ma ruszyć do końca roku. Nowych kanałów tematycznych w Polsce nie uruchomili bowiem w 2012 roku najwięksi gracze – zarówno lokalni, np. TVP czy TVN, jak i międzynarodowi: Viacom, BBC, Discovery Networks.
Tylko że zapowiadane przez Libickiego kanały nie do końca okazały się nowymi przedsięwzięciami. W listopadzie ub.r. rzeczywiście ruszył w Polsce kanał Polsat Food – polska wersja międzynarodowego, istniejącego już kanału. Nadawcą nie jest Polsat, lecz firma Lightdragon należąca do Scripps Networks Interactive.
Polsat Food jest już trzecim – po JimJam i Crime & Investigation Network – kanałem, którego nadawca nawiązał współpracę z Cyfrowym Polsatem. Samego Polsatu w programach tych stacji, oprócz nazwy, nie widać. W ramówkach nie znajdziemy programów produkowanych przez Polsat. Można wręcz odnieść wrażenie, że nowy kanał to tylko nowa nazwa.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter