Przedwyborcze sondaże niedoszacowały poparcia  |  Dyrektorka Polskiego Radia  |  TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przedwyborcze sondaże niedoszacowały poparcia  |  Dyrektorka Polskiego Radia  |  TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przedwyborcze sondaże niedoszacowały poparcia  |  Dyrektorka Polskiego Radia  |  TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 13, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orlen i NBP wśród największych reklamodawców dzienników. Nowe dane

Dzienniki notują coraz mniejsze wpływy z reklam (fot. Paweł Supernak/PAP)

W pierwszym kwartale 2025 roku największym reklamodawcą "Gazety Wyborczej" (Agora) było biuro podróży Albatros Travel, "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) – Generali Group, a "Dziennika Gazety Prawnej" (Grupa Infor) – Narodowy Bank Polski. Tak wynika z danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają wysokości rabatów udzielanych reklamodawcom.

Według cennika wartość reklam Albatros Travel w "Gazecie Wyborczej" w okresie styczeń-marzec wyniosła 2,24 mln zł. W dzienniku tym intensywnie promowały się też: Grupa RMF (0,72 mln zł), NBP (0,67 mln zł), United International Pictures (0,65 mln zł) i "Tygodnik Powszechny" (0,65 mln zł). Rok temu w pierwszym kwartale największymi reklamodawcami "GW" były: Albatros Travel (4,37 mln zł), Ski Team (2,45 mln zł) i The Walt Disney Company Polska (1,46 mln zł).

"Gazeta Polska Codziennie" straciła

W "Rzeczpospolitej" najmocniej reklamował się ubezpieczyciel Generali – 4,5 mln zł. Duży budżet reklamowy na promocję w tym dzienniku przeznaczył kontrolowany przez państwo koncern Orlen – 1,86 mln zł. Kolejne pod tym względem były: Grupa PTWP (1,27 mln zł), Filharmonia Narodowa (0,53 mln zł) oraz PKO BP (0,48 mln zł). Rok temu największym reklamodawcą "Rzeczpospolitej" również było Generali (4,8 mln zł).

Czytaj też: Narodowy Bank Polski najwięcej na reklamy wydał w Republice. Ponad 7 mln zł

Z kolei w "Dzienniku Gazecie Prawnej" w pierwszym kwartale najważniejszym klientem reklamowym był Narodowy Bank Polski – 1,73 mln zł. Cennikowo mniej wydali na promocję w tym tytule: World Economic Forum (1,23 mln zł), Totalizator Sportowy (0,94 mln zł), Grupa PTWP (0,86 mln zł) i Orlen (0,68 mln zł). Rok temu na reklamę w "DGP" najwięcej wydał Bank Pekao (1 mln zł).

Po zmianie władzy wsparcie w postaci licznych zleceń reklamowych z państwowych spółek i instytucji straciła "Gazeta Polska Codziennie" (Forum SA). Teraz promują się w niej głównie powiązane z jej wydawcą media: Niezależne Wydawnictwo Polskie (cennikowo 1,84 mln zł), Słowo Niezależne (1,49 mln zł) i Telewizja Republika (1,27 mln zł).

Czytaj też: Narodowy Bank Polski liderem wśród reklamodawców "Do Rzeczy" i "Sieci"

(JF, 13.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.