Narodowy Bank Polski liderem wśród reklamodawców "Do Rzeczy" i "Sieci"

Narodowy Bank Polski, kierowany przez Adama Glapińskiego, uzyskał pozycję lidera wśród największych reklamodawców tygodników "Do Rzeczy" i "Sieci"
Narodowy Bank Polski uzyskał w pierwszym kwartale tego roku pozycję lidera wśród reklamodawców tygodników "Sieci" i "Do Rzeczy" – wynika z danych cennikowych Kantar Media.
Na reklamy w "Do Rzeczy" (Do Rzeczy) wydał w pierwszym kwartale tego roku 934 rys. zł. Niemal taka samą kwotę – 935 tys. zł – przeznaczył w pierwszym kwartale 2024 roku. Jednak wtedy liderem wśród reklamodawców "Do Rzeczy" była Telewizja Republika, która przeznaczyła na ten cel nieco ponad 1 mln zł. W tym roku telewizja Tomasza Sakiewicza znalazła się poza piątką głównych reklamodawców "Do Rzeczy".
Czytaj też: Debata prezydencka w Końskich przyciągnęła do siedmiu stacji średnio 6,16 mln widzów
Drugim co wielkości reklamodawcą "Do Rzeczy" (738 tys. zł) w pierwszym kwartale b.r. była Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost", która w analogicznym okresie roku ubiegłego wydała na ten cel 397 tys. zł. Trzecim – Fundacja Instytut Studiów Wschodnich, w pierwszych trzech miesiącach reklamująca się w "Do Rzeczy" za 269 tys. zł. Poza podium w pierwszej piątce reklamodawców prawicowego tygodnika znalazły się wydawnictwo Fabryka Słów (259 tys. zł) oraz Parlament Europejski (255 tys. zł)
Największym reklamodawcą "Sieci" (Fratria) w pierwszym kwartale tego roku był NBP, który przeznaczył na ten cel 837 tys. zł – o 97 tys. zł więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
W 2024 roku NBP znalazł się na czwartym miejscu największych reklamodawców "Sieci". Wtedy podium największych reklamodawców wyglądało następująco: Orlen 2 mln zł, Totalizator Sportowy 1,4 mln zł, Polska Fundacja Narodowa 1 mln zł.
W pierwszym kwartale 2024 roku piąte miejsce wśród największych reklamodawców "Sieci" zajęła Grupa Energetyczna Enea (471 tys. zł), co oznacza, że cała piątka największych reklamodawców była złożona z podmiotów zależnych od państwa.
Czytaj też: Stacja wPolsce24 wydłużyła program Michała Adamczyka. Aleksandra Jakubowska z nowym cyklem
W pierwszym kwartale obecnego roku drugim co do wielkości reklamodawcą "Sieci" był Cyfrowy Polsat (460 tys. zł), a trzecim Diecezja Warszawsko-Praska (390 tys. zł). Na czwartym i piątym miejscu znalazły się Wydawnictwo Esprit (259 tys. zł) i Kasa Stefczyka (217 tys. zł).
Wśród reklamodawców "Newsweek Polska" (RAS Polska) pozycję lidera utrzymał Ski Team, który w pierwszym kwartale tego roku na reklamy w tym tygodniku przeznaczył blisko 1,9 mln zł – o 63 tys. zł więcej niż w roku ubiegłym.
Drugim co do wielkości reklamodawcą "Newsweeka" okazał się łódzki aquapark "Fala" (ponad 1 mln zł), a trzecim MPWiK Wrocław (ponad 1 mln zł). Na czwartym miejscu (420 tys. zł) znalazła się firma deweloperska Spravia, a na piątym (356 tys. zł) Aluprof – producent systemów do budownictwa.
Czytaj też: 10 uczestników debaty prezydenckiej w Republice. Bez Biejat, Trzaskowskiego i Maciaka
Skład podium największych reklamodawców "Polityki" (Polityka) nie uległ zmianie. Pozycję lidera utrzymało Albatros Travel, które na reklamy w tym tygodniku wydało w pierwszym kwartale tego roku przeszło 2,1 mln zł – o 6 tys. zł więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Drugie miejsce (przeszło 1,7 mln zł) należy do Ski Team – to o 63 tys. więcej niż przed rokiem. Podium zamyka Centrum Medycyny Sportowej z kwotą przekraczająca 1,2 mln zł (blisko 280 tys. zł więcej niż w 2024 roku). Czwartym największym reklamodawcą "Polityki" (491 tys. zł) w pierwszym kwartale było Wydawnictwo Zwierciadło (w zeszłym roku poza pierwszą piątką). Zaś piątym (459 tys. zł) – Rainbow Tours, którego również nie było w pierwszej piątce przed rokiem.
Opracowanie Kantar Media jest oparte na danych cennikowych netto bez uwzględnienia indywidualnie negocjowanych rabatów.
Czytaj też: Rusza nowe studio TVN 24 i "Faktów" – budowa trwała ponad pół roku. Mamy zdjęcia
(JF, 15.04.2025)
