Narodowy Bank Polski najwięcej na reklamy wydał w Republice. Ponad 7 mln zł

NBP, którego prezesem jest Adam Glapiński, przeznaczył na reklamy w Republice 7,5 mln zł (fot. Radek Pietruszka/PAP)
Narodowy Bank Polski od początku 2024 roku przeznaczył na reklamy w mediach 50,6 mln zł – wynika z danych, które firma Kantar Media udostępniła "Presserwisowi". NBP najwięcej wydał w Republice.
Cennikowe dane Kantar Media nie uwzględniają indywidualnie negocjowanych rabatów i obejmują okres od stycznia 2024 roku do marca 2025 roku.
Media, w których NBP zostawił najwięcej pieniędzy
W samym 2024 roku wartość reklam NBP w telewizji, prasie, radiu, kinach i na outdoorze wyniosła łącznie 33,2 mln zł. Najwięcej – 11,5 mln zł – bank centralny przeznaczył na reklamowanie się w gazetach. W magazynach prasowych zostawił 9 mln zł, w radiu – 6,4 mln zł, a w telewizji – 6,3 mln zł.
Czytaj też: Narodowy Bank Polski liderem wśród reklamodawców "Do Rzeczy" i "Sieci"
Z kolei w pierwszym kwartale 2025 roku NBP wydał na reklamy 17,5 mln zł. Blisko połowa tej kwoty – 8 mln zł – trafiła do telewizji. Na reklamy w gazetach poszło 4,1 mln zł, magazynach – 3 mln zł, a w radiu – 2,4 mln zł.
"Presserwis" sprawdził również, w których konkretnie mediach NBP zostawił najwięcej pieniędzy. Od początku 2024 roku do końca marca 2025 roku była to Republika, do której popłynęło 7,5 mln zł. W czołówce znalazły się też "Dziennik Gazeta Prawna" (6,5 mln zł) i "Gazeta Polska" (4,9 mln zł), a w pierwszej piątce były jeszcze "Super Express" (4 mln zł) i "Sieci" (3,2 mln zł).
Czytaj też: Paweł Rybicki ma program w telewizji wPolsce24. Wcześniej pracował przy kampanii Andrzeja Dudy
(KOZ, 12.05.2025)
