Interia i portale Agory nie idą w ślady WP i nie rezygnują z audytu site-centric
Do niedawna oskryptowane były serwisy wszystkich największych polskich wydawców internetowych (fot. Unsplash.com/Leon Seibert)
Wirtualna Polska Holding z końcem 2024 roku usunęła ze swoich serwisów i aplikacji skrypty pozwalające na pomiar ruchu w badaniu Mediapanel. Ich konkurencja z Interii i Agory nie idzie tą drogą.
Badanie Mediapanel, realizowane przez Gemius na zlecenie Polskich Badań Internetu, łączy pomiar site-centric (skrypty pomiarowe na poziomie witryn i aplikacji) oraz pomiar user-centric (zachowania panelistów). Do niedawna oskryptowane były serwisy wszystkich największych polskich wydawców internetowych. Jednak Grupa Wirtualna Polska zrezygnowała z audytu site-centric.
Paweł Baryś, specjalista ds. PR z Interii, na pytanie, czy jego pracodawca rozważa podjęcie podobnej decyzji, odpowiedział: - Dostęp do maksymalnie precyzyjnych danych wpływa korzystnie na rozwój rynku internetowego w Polsce oraz jego transparentność. Powinien być też wartością dla jego uczestników.
Agora, do której należą portale Gazeta.pl i Wyborcza.pl, również nie zamierza opuszczać audytu Mediapanelu. - Nie rozważamy takiego ruchu – zapewnia rzeczniczka prasowa Agory Anna Marucha.
Czytaj też: Mija 35 lat od uruchomienia RMF FM. Stacja przygotowała specjalne atrakcje
Ringier Axel Springer, wydawca m.in. portalu Onet, nie odpowiedział na pytania „Presserwisu”.
Z badania Mediapanel wynika, że w grudniu 2024 roku serwisy Wirtualnej Polski odwiedziło 20,595 mln użytkowników – mniej niż Interii (20,72 mln) i Ringier Axel Springer Polska (20,634 mln).
(MAK, 16.01.2025)