Wydawcy niechętnie przyznają się do planowanych zmian cen gazet i subskrypcji
Wydawcy myślą o zmianach, ale niechętnie ujawniają plany (fot. Darek Delmanowicz/PAP)
Poziom inflacji, wzrost cen towarów i usług powoduje, że wydawcy prasy zaczęli rozważać możliwość podniesienia cen egzemplarzowych gazet i subskrypcji cyfrowych.
W ciągu ostatniego półrocza ceny egzemplarzowe podniosły już w lipcu "Polityka" i w październiku "Tygodnik Powszechny".
Czytaj też: Do radiowej Trójki wraca Piotr Kaczkowski. Nadal będzie też w Radiu 357
O ewentualnych planach zmian cen "Gazety Wyborczej" i subskrypcji cyfrowej Wyborcza.pl nic nie mówi na razie Agora. Takiego ruchu można jednak się spodziewać, ponieważ ostatnie zmiany cenowe w papierowych wydaniach "GW" miały miejsce na początku ubiegłego roku. Cena subskrypcji cyfrowej wzrosła w maju ubiegłego roku.
Największy tygodnik opinii w Polsce – "Angora" (PBC: 134,8 tys. egz./wyd.) kosztuje obecnie 8 zł i jest jednym z najtańszych tygodników na rynku. Ale zmiana ceny jest w planach wydawcy. – Myślimy na ten temat – mówi "Presserwisowi" Jerzy Wyrozumski, dyrektor wydawnictwa Westa-Druk, wydawcy "Angory".
Tomasz Sakiewicz, właściciel i redaktor naczelny "Gazety Polskiej" (PBC: 26,5 tys. egz./wyd.) podwyżek nie planuje. – Sprzedaż wydania papierowego cały czas nam rośnie, więc tu nie musimy szukać pieniędzy. Również w przypadku subskrypcji cyfrowych planujemy raczej promocje niż podwyżki. Gdyby jednak do nich doszło, nie będą to podwyżki znaczące – mówi w rozmowie z "Presserwisem".
Czytaj też: Tygodnik "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji. "Udało się skompensować naturalny ubytek"
O podwyżkach nie mówi też Fratria, wydawca portali wPolityce.pl i tygodnika "Sieci", który reklamuje się jako największy tygodnik konserwatywny w Polsce (PBC: 28,9 tys. egz./wyd.). Na czas adwentu wprowadził ofertę specjalną na subskrypcję i prenumeratę cyfrową – 50 proc. dotychczasowej ceny. W prenumeracie rocznej proponuje dodatkowo dwa e-booki w prezencie.
O swoich planach nie informują na razie Infor ("Dziennik Gazeta Prawna"), Bonnier Business ("Puls Biznesu") i Gremi Media ("Rzeczpospolita", "Parkiet"). Zapytany o ewentualne ruchy cenowe redaktor naczelny "Do Rzeczy" Paweł Lisicki również nie odpowiedział.
Czytaj też: Zaćmienie słońca. Zygmunt Solorz przygotowywał dzieci do sukcesji – ale zmienił decyzję
(PAR, 08.12.2024)