Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 24, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ostatnie kioski Ruchu znikną w galeriach handlowych i przed warszawskimi dworcami

W całej Polsce pod koniec października działało tylko 128 kiosków Ruchu (fot. Wikipedia)

Orlen wskazuje, że ostatnie kioski Ruchu znikną w galeriach handlowych i w okolicach dworców kolejowych w Warszawie.

Na koniec października w całej Polsce pozostało 128 kiosków sieci Ruch. W samej tylko Warszawie było ich 30. Na przejęcie kiosków na własność zdecydowało się do tej pory około 40 ajentów. Za dzierżawę kiosku poza centrum średniej wielkości miasta trzeba zapłacić 700 zł.

Czytaj też: Pluszowy krzyż. Dziennikarze niechętnie przyznają, że niewpuszczanie Republiki to zło

– Punkty Ruch, które będą likwidowane jako ostatnie w Warszawie, to obiekty funkcjonujące w najbliższej okolicy dworców kolejowych. Jeśli chodzi o punkty w całej Polsce – jako ostatnie zamykane będą obiekty w centrach handlowych i ich okolicach – poinformowało "Presserwis" biuro prasowe Orlenu.

Decyzja o likwidacji sieci kiosków Ruch jest podyktowana negatywnymi wynikami finansowymi. Orlen posiada w Ruchu 65 proc. akcji od listopada 2020 roku. Na początku roku mówiło się o możliwym zakupie pozostałych akcji spółki od Alior Banku (6 proc.), PZU (14,5 proc.) i PZU Życie (14,5 proc.), jednak do zakupu nie doszło, a Orlen poinformował o chęci sprzedaży nierentownej spółki.

Od momentu objęcia spółki koncern naftowy wyłożył na funkcjonowanie Ruchu 950 mln zł. Jednak tylko w latach 2021-2023 straty Ruchu wyniosły w sumie ponad 110 mln zł. W rezultacie pod koniec 2023 roku zadłużenie Ruchu przekroczyło 160 mln zł.

Czytaj też: Agora: prognozowany wzrost PKB w przyszłym roku przełoży się na wzrost rynku reklamowego

Zła sytuacja finansowa Ruchu zbiegła się ze spadkiem sprzedaży prasy. O ile w 2011 roku sprzedawano łącznie średnio 1,8 mln egz. dzienników, o tyle na początku 2024 tylko 300 tys. Orlen zrezygnował z kolportażu prasy z końcem kwietnia br.

Spadła też sprzedaż biletów komunikacji miejskiej, która generowała nawet do 25 proc. obrotów kiosków Ruchu, szczególnie w większych miastach. Klienci wolą je kupować w aplikacjach na smartfony lub przez aplikacje bankowe.

Czytaj też: Nie lubię odpuszczać. Rozmowa z Witoldem Beresiem

(PAR, 24.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.