Producenci słodyczy najchętniej reklamują swoje marki w telewizji
Firma Wawel na wspieranie swojej parasolowej marki Wawel wydała 5,1 mln zł, z czego 3,2 mln zł trafiło do telewizji, 1,6 mln zł – do radia, a 105 tys. zł – do magazynów (screen: YouTube/Wawel)
W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku (styczeń-wrzesień) w kategorii marek słodyczy piątka producentów wydających najwięcej na reklamę swoich marek najchętniej wspierała je w telewizji. Z reklamowania się w gazetach korzystali nieliczni. To stały trend, także w roku 2023.
Według danych Kantar Media w tym okresie najwięcej wydała na reklamę marki Tic Tac firma Ferrero: 35,6 mln zł, z czego 31,1 mln zł w telewizji, 4,3 mln zł – w kinach, a tylko 111 tys. zł na magazyny.
Czytaj też: Opinia: Przetarg Liptona nie jest wyjątkiem. W Polsce choruje cała branża marketingowo-reklamowa
Drugie miejsce pod względem wydatków zajęła firma Haribo z marką Haribo, wydając 26,7 mln zł (24,8 mln zł w telewizji, 1 mln zł w kinach, 523 tys. zł na OOH i 214 tys. zł w magazynach).
Trzecie miejsce należy do marki Mentos (Perfetti Van Melle) z wydatkami na reklamę w wysokości 23,5 mln zł, z czego większość na telewizje (35 tys. zł zostało wydanych na reklamę w magazynach).
Na czwartym miejscy pod względem wielkości wydatków w trzech kwartałach br. znalazła się marka Nimm2 z portfolio firmy Storck – na reklamę tej marki wydano 15,9 mln zł (11,4 mln zł w kinach i 4,4 mln zł w telewizji).
Ostatnie miejsce w zestawieniu zajmuje marka Chupa Chups (Perfetti Van Melle), na reklamę której wydano 6,2 mln zł (z czego 6 mln zł na telewizję, a 200 tys. zł – na magazyny).
Czytaj też: McCann Poland i Change Serviceplan wśród nominowanych w Euro Effie 2024
Dla porównania – w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku (styczeń-wrzesień) w kategorii marek słodyczy w top piątce najsilniej wspieranych marek znalazł się tylko jeden producent polski – firma Wawel.
Według danych Kantar Media firma Ferrero na reklamę marki Tic Tac wydała 28,9 mln zł, z czego w telewizji 23 mln zł, poza tym 2,2 mln zł – w magazynach, a w kinach – 5,5 mln zł.
Na drugim miejscu pod względem wydatków reklamowych uplasowała się marka Haribo (Haribo) z wydatkami w wysokości 16,7 mln zł (13,4 mln zł wydano w telewizji, 2,4 mln zł – w kinach, OOH to 643 tys. zł i magazyny – 2017 tys. zł).
Firma Wawel na wspieranie swojej parasolowej marki Wawel wydała 5,1 mln zł, z czego 3,2 mln zł trafiło do telewizji, 1,6 mln zł – do radia, a 105 tys. zł – do magazynów.
Czytaj też: Ranking PR CHECK 2024 w nowym magazynie „Press”. Pobierz dodatek
Mars na reklamowanie marki M&M's wydał 3,7 mln zł – w całości na reklamę telewizyjną.
Ostatnia w zestawieniu jest marka Mentos z portfolio Perfetti Van Melle, której reklama kosztowała w pierwszych trzech kwartałach 3,3 mln zł. Także w tym przypadku całość wydatków reklamowych była ulokowana w telewizji.
Czytaj też: Top Marka 2024: media rządzą. Listę Top 500 Marek otwierają Onet, WP i PKO Bank Polski
(AMS, 05.11.2024)