Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 05, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Producenci słodyczy najchętniej reklamują swoje marki w telewizji

Firma Wawel na wspieranie swojej parasolowej marki Wawel wydała 5,1 mln zł, z czego 3,2 mln zł trafiło do telewizji, 1,6 mln zł – do radia, a 105 tys. zł – do magazynów (screen: YouTube/Wawel)

W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku (styczeń-wrzesień) w kategorii marek słodyczy piątka producentów wydających najwięcej na reklamę swoich marek najchętniej wspierała je w telewizji. Z reklamowania się w gazetach korzystali nieliczni. To stały trend, także w roku 2023.

Według danych Kantar Media w tym okresie najwięcej wydała na reklamę marki Tic Tac firma Ferrero: 35,6 mln zł, z czego 31,1 mln zł w telewizji, 4,3 mln zł – w kinach, a tylko 111 tys. zł na magazyny.

Czytaj też: Opinia: Przetarg Liptona nie jest wyjątkiem. W Polsce choruje cała branża marketingowo-reklamowa

Drugie miejsce pod względem wydatków zajęła firma Haribo z marką Haribo, wydając 26,7 mln zł (24,8 mln zł w telewizji, 1 mln zł w kinach, 523 tys. zł na OOH i 214 tys. zł w magazynach).

Trzecie miejsce należy do marki Mentos (Perfetti Van Melle) z wydatkami na reklamę w wysokości 23,5 mln zł, z czego większość na telewizje (35 tys. zł zostało wydanych na reklamę w magazynach).

Na czwartym miejscy pod względem wielkości wydatków w trzech kwartałach br. znalazła się marka Nimm2 z portfolio firmy Storck – na reklamę tej marki wydano 15,9 mln zł (11,4 mln zł w kinach i 4,4 mln zł w telewizji).

Ostatnie miejsce w zestawieniu zajmuje marka Chupa Chups (Perfetti Van Melle), na reklamę której wydano 6,2 mln zł (z czego 6 mln zł na telewizję, a 200 tys. zł – na magazyny).

Czytaj też: McCann Poland i Change Serviceplan wśród nominowanych w Euro Effie 2024

Dla porównania – w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku (styczeń-wrzesień) w kategorii marek słodyczy w top piątce najsilniej wspieranych marek znalazł się tylko jeden producent polski – firma Wawel. 

Według danych Kantar Media firma Ferrero na reklamę marki Tic Tac wydała 28,9 mln zł, z czego w telewizji 23 mln zł, poza tym 2,2 mln zł – w magazynach, a w kinach – 5,5 mln zł.

Na drugim miejscu pod względem wydatków reklamowych uplasowała się marka Haribo (Haribo) z wydatkami w wysokości 16,7 mln zł (13,4 mln zł wydano w telewizji, 2,4 mln zł – w kinach, OOH to 643 tys. zł i magazyny – 2017 tys. zł).

Firma Wawel na wspieranie swojej parasolowej marki Wawel wydała 5,1 mln zł, z czego 3,2 mln zł trafiło do telewizji, 1,6 mln zł – do radia, a 105 tys. zł – do magazynów.

Czytaj też: Ranking PR CHECK 2024 w nowym magazynie „Press”. Pobierz dodatek

Mars na reklamowanie marki M&M's wydał 3,7 mln zł – w całości na reklamę telewizyjną. 

Ostatnia w zestawieniu jest marka Mentos z portfolio Perfetti Van Melle, której reklama kosztowała w pierwszych trzech kwartałach 3,3 mln zł. Także w tym przypadku całość wydatków reklamowych była ulokowana w telewizji.

Czytaj też: Top Marka 2024: media rządzą. Listę Top 500 Marek otwierają Onet, WP i PKO Bank Polski

(AMS, 05.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.