GroupM na pierwszym miejscu na polskim rynku w raporcie COMvergence "New Business Barometer"
Top 3 grup i agencji mediowych (fot. materiały prasowe)
GroupM zajęła pierwsze miejsce na polskim rynku wśród grup reklamowych w raporcie COMvergence "New Business Barometer H1 2024", który podsumowuje minione półrocze pod względem pozyskanych i obronionych budżetów mediowych.
W czołowej trójce grup mediowych poza GroupM (total new business wyniósł 73,2 mln dol.) znalazły się Publicis Groupe (40,1 mln dol.) oraz Omnicom Media (18,4 mln dol.).
Czytaj też: PHD obsługuje najwyższe budżety reklamowe nowych biznesów
Na pozycję numer jeden GroupM złożyły się bardzo dobre wyniki Mindshare Polska (czwarte miejsce wśród agencji – 20,3 mln dol.) i Wavemaker Polska (szóste miejsce – 6,8 mln dol.). Jednak agencją z najwyższym wynikiem okazała się, również należąca do GroupM – EssenceMediacom Polska (44,2 mln dol.). Drugie miejsce zajęła agencja Spark Foundry (29,1 mln dol.), trzecie – PHD Media Direction (23,4 mln dol.), a piąte – Dentsu X (9,4 mln dol.).
W Top 5 największych przetargów i ruchów budżetowych I połowy 2024 roku znalazły się, według raportu COMvergence, budżety: P4 (31 mln dol.), Volkswagen Group (23 mln dol.), Kaufland (20 mln dol.), Agata Katowice (17 mln dol.) i Lego (17 mln dol.).
"W kontekście m.in. pozyskanego już w II połowie roku centralnie przez WPP budżetu Amazona mogę powiedzieć, że w perspektywie kolejnych półroczy nie zakładam zwolnienia tempa ze strony naszej Grupy" – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE.
Czytaj też: Cut The Mustard utworzyła Content Creative HUB w ramach Dywizji Kreatywnej
(KAP, 26.09.2024)