Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GroupM na pierwszym miejscu na polskim rynku w raporcie COMvergence "New Business Barometer"

Top 3 grup i agencji mediowych (fot. materiały prasowe)

GroupM zajęła pierwsze miejsce na polskim rynku wśród grup reklamowych w raporcie COMvergence "New Business Barometer H1 2024", który podsumowuje minione półrocze pod względem pozyskanych i obronionych budżetów mediowych.

W czołowej trójce grup mediowych poza GroupM (total new business wyniósł 73,2 mln dol.) znalazły się Publicis Groupe (40,1 mln dol.) oraz Omnicom Media (18,4 mln dol.).

Czytaj też: PHD obsługuje najwyższe budżety reklamowe nowych biznesów

Na pozycję numer jeden GroupM złożyły się bardzo dobre wyniki Mindshare Polska (czwarte miejsce wśród agencji – 20,3 mln dol.) i Wavemaker Polska (szóste miejsce – 6,8 mln dol.). Jednak agencją z najwyższym wynikiem okazała się, również należąca do GroupM – EssenceMediacom Polska (44,2 mln dol.). Drugie miejsce zajęła agencja Spark Foundry (29,1 mln dol.), trzecie – PHD Media Direction (23,4 mln dol.), a piąte – Dentsu X (9,4 mln dol.).

W Top 5 największych przetargów i ruchów budżetowych I połowy 2024 roku znalazły się, według raportu COMvergence, budżety: P4 (31 mln dol.), Volkswagen Group (23 mln dol.), Kaufland (20 mln dol.), Agata Katowice (17 mln dol.) i Lego (17 mln dol.).

"W kontekście m.in. pozyskanego już w II połowie roku centralnie przez WPP budżetu Amazona mogę powiedzieć, że w perspektywie kolejnych półroczy nie zakładam zwolnienia tempa ze strony naszej Grupy" – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE.

Czytaj też: Cut The Mustard utworzyła Content Creative HUB w ramach Dywizji Kreatywnej

(KAP, 26.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.