Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 27, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Stowarzyszenie Producentów Reklamowych rusza z własnym konkursem

Zdaniem członków SPR najbardziej znane konkursy w branży są skierowane do agencji reklamowych, dlatego stworzono własny (fot. Pexels.com)

Członkowie Stowarzyszenia Producentów Reklamowych doszli do wniosku, że branży reklamowej brakuje konkursu, który skupiałby się na twórcach branży producenckiej. Dlatego ruszyli z własnym projektem – konkursem SPR Crafty Awards.

Zdaniem członków SPR najbardziej znane konkursy są skierowane do agencji reklamowych i mają tylko kategorię Craft, niebędącą dla nich priorytetową. Brakuje też konkursu, w którym reżyserzy, operatorzy, scenografowie, montażyści itd. byliby rzetelnie oceniani, bo w składach jurorskich twórcy przeważnie nie stanowią większości. "Tę lukę chcemy jako SPR wypełnić, tworząc wydarzenie, w którym twórców będą oceniali przede wszystkim twórcy (przy niewielkim wsparciu producentów)" – napisał SPR w informacji rozesłanej do członków Stowarzyszenia.

Gala nowego konkursu zaplanowana na 30 września

Konkurs ma przyznawać nagrody w kategoriach: Craft (dziewięć podkategorii: reżyseria, zdjęcia, scenografia, charakteryzacja i make up, animacja i filmy zawierające animację, korekcja barwna, kostiumy, VFX, montaż) oraz kategorie dodatkowe (pięć podkategorii: producent roku, kierownik produkcji roku, zrównoważona produkcja, dom produkcyjny roku i najlepszy film).

Czytaj też: PRCN finalistą konkursu Ragan's PR Daily – Nonprofit Communications Awards

Nadesłane prace ocenić ma Akademia Jurorska – czyli zgłoszeni przez członków SPR i wyłonieni w drodze głosowania twórcy, a także producenci zrzeszeni w stowarzyszeniu. Do jury kategorii Reżyseria oraz Zdjęcia zaproszonych ma być 15-20 twórców i do pięciu producentów. Do jury pozostałych kategorii – 5-15 twórców plus do trzech producentów. W skład Akademii w przyszłości mają wchodzić nagrodzeni w konkursie twórcy.

Prace do pierwszej edycji można było zgłaszać do 18 sierpnia, od 26 sierpnia do 4 września mają być one oceniane, a gala nowego konkursu jest zaplanowana na 30 września (miejsce uzależnione od pozyskanych sponsorów). SPR na razie nie informuje o szczegółach. Pierwsze komunikaty prasowe i informacje w mediach społecznościowych mają się pojawić 9 września. Na razie wiadomości są dystrybuowane wewnętrznie, pośród członków SPR. – Chodzi nam o unikanie wpływu na twórców w czasie procesu jurorskiego – tłumaczy Karolina Siudyła, CEO agencji Magnifico.

– Prace jury, które dopiero ruszyły, odbywają się w "oskarowym" stylu. Powołaliśmy Akademię Jurorską, a jej członkowie wyborów dokonują niezależnie za pomocą paneli do głosowania. Bardzo nam zależy na tym, by cały ten proces przebiegał w spokoju i bez rozgłosu – mówi Arleta Robinson, prezeska polskiego Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR) i domu produkcyjnego Lucky Luciano. – Dlatego uznaliśmy, że komunikacja ze strony SPR na wszelkich kanałach i we współpracy z mediami tradycyjnymi rozpocznie się po zakończeniu prac Akademii – wyjaśnia.

"Chcemy doceniać twórców"

Robinson dodaje: – Wydarzenie SPR Crafty Awards nie jest konkurencyjne dla organizowanego przez SAR konkursu KTR. Jest raczej kompatybilne. Ma inne założenie oraz cele. Chcemy doceniać twórców w gronie tych, którzy sami filmy reklamowe tworzą. O naszych planach i założeniach rozmawialiśmy z SAR od samego początku. Więcej o konkursie opowiemy już po obradach jury, a laureatów poznamy na gali 30 września – kończy prezeska polskiego SPR.

Czytaj też: Anna Jakuć dołączyła do agencji SEC Newgate CEE i objęła stanowisko CFO

Nie podała przy tym, ile prac zostało zgłoszonych do nowego konkursu – dane te mają być ujawnione wraz ze startem komunikacji konkursu.

– O swoich planach SPR poinformował nas jeszcze w czerwcu – przyznaje Michał Kazimierczak, członek zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, managing director w Heart&Brain Warsaw. – To konkurs dla członków SPR, ale jak członek SAR i KTR za pośrednictwem studia produkcyjnego zechce coś tam zgłosić, to nie ma problemu.

Maciej Twardowski, przewodniczący KTR i executive creative director z Ogilvy: – Kategoria Craft w Konkursie KTR zawsze była i jest bardzo ważna. Na ponad 1000 zgłoszeń każdego roku (w tym roku 1234) zawsze ponad 300 dotyczy kategorii Craft. Jurorami w tej kategorii są ludzie związani z rynkiem produkcji: scenografowie, reżyserzy, producenci, postproducenci. Na 15-16 osobowy skład najwyżej 2-3 jurorów to są dyrektorzy kreatywni, reszta związana jest z rynkiem produkcji – zapewnia Twardowski. – Na samej gali KTR wyczytywani są twórcy odpowiedzialni za daną pracę, nawet jeśli nie byli zgłaszającymi. KTR przyznaje co roku tytuł dla najlepszego domu produkcyjnego i studia postprodukcyjnego.

Gala KTR zaplanowana jest 9 września w Teatrze Nowym w Warszawie.

Czytaj też: Reklama polskiego hotelu na TikToku podbija internet. Eksperci komentują jej fenomen

(AMS, 27.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.