Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 10, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

O ponad 20 proc. spadło zapotrzebowanie na papier gazetowy w Europie

Według raportu Cepi zapotrzebowanie na papier gazetowy w Europie spadło w 2023 roku o 20,6 proc. (screen: Cepi)

Łączna produkcja papieru i tektury w Europie spadła w 2023 roku o 13,5 proc. w porównaniu z rokiem 2022 – wynika z raportu Konfederacji Europejskiego Przemysłu Papierniczego (Cepi). To większy spadek niż w czasie pandemii, kiedy wyniósł on 4,7 proc. Papier gazetowy spadł o 20,6 proc.

Zdaniem autorów raportu spadek produkcji papieru i tektury w 2023 roku do 73,9 mln ton wynika z globalnego spowolnienia i wysokich kosztów produkcji spowodowanych głównie wysokimi kosztami energii. Spadek zapotrzebowania na papier to także efekt rosnącej popularności pracy zdalnej i cyfryzacji dokumentów, książek, prasy i edukacji.

Czytaj też: Nie wszyscy wydawcy otrzymali pieniądze z rządowego programu "Czasopisma"

W 2023 roku produkcja papierów graficznych wyniosła 16,7 mln ton (spadek o 24,2 proc.), w tym gazetowego 2,8 mln ton (spadek o 19,3 proc.). W tym czasie zużycie papierów graficznych wyniosło 13,5 mln ton (spadek o 23,7 proc.), a samego gazetowego 2,6 mln ton (spadek o 20,6 proc.).

Największy udział w europejskiej produkcji papieru i tektury miały:

  • Niemcy (25,3 proc.),
  • Włochy (10,1 proc.),
  • Szwecja (10,1 proc.),
  • Finlandia (8,5 proc.),
  • Francja (8,3 proc.),
  • Hiszpania (8,2 proc.),
  • Polska (6,2 proc.)
  • oraz Austria (5,3 proc.).

Czytaj też: Literówka zmienia płeć. W wolnych mediach od korekty ważniejszy jest zysk

(PAR, 10.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.