Audioseriale coraz popularniejsze wśród Polaków. Wzrost liczby słuchaczy
Najpopularniejsze audioseriale w tym serwisie to "Skowyt” Wojciecha Chmielarza i Jakuba Ćwieka oraz dwie pozycje autorstwa Remigiusza Mroza - "Lot 202” i "Osiedle RZNiW” (fot. materiały prasowe)
Coraz więcej Polaków słucha audioseriali – wynika z danych serwisu Audioteka.pl. W pierwszym półroczu 2024 roku Audioteka zanotowała wzrost liczby słuchaczy tego formatu o 24 proc. w porównaniu z tym okresem 2023 roku.
Audioteka informuje, że w pierwszej połowie 2024 roku użytkownicy wysłuchali w tym serwisie łącznie 41 837 640 minut audioseriali. Odtworzenie tych treści przez jedną osobę zajęłoby ponad 29 tys. dni, czyli 79 lat nieprzerwanego słuchania.
Lektor najistotniejszy, później autor i gatunek
Z wyników ankiety przeprowadzonej wśród przeglądających katalog Audioteki wynika, że blisko połowa badanych potwierdza, iż jednym z najistotniejszych kryteriów przy wyborze produkcji jest dla nich lektor (47 proc. ankietowanych), a dopiero później autor (33,9 proc.) i gatunek (31,4 proc.). Audioteka zapowiada, że do końca 2024 roku udostępni co najmniej sześć produkcji, w których usłyszeć będzie można m.in.: Danutę Stenkę, Filipa Kosiora, Michała Milowicza czy Vanessę Aleksander.
Czytaj też: Audioteka.pl chce, by po audiobooki sięgały miliony Polaków. Na razie odświeżono interfejs
Aktualnie w katalogu Audioteki można znaleźć prawie 100 audioseriali, które łącznie mają ponad 1 tys. odcinków. Najpopularniejsze audioseriale w tym serwisie to "Skowyt" Wojciecha Chmielarza i Jakuba Ćwieka oraz dwie pozycje autorstwa Remigiusza Mroza – "Lot 202" i "Osiedle RZNiW".
Przypomnijmy, że należąca do Wirtualnej Polski spółka Audioteka Group, powstała z połączenia spółek Audioteka i Netwizor, w 2023 roku miała 52,4 mln zł przychodów ze sprzedaży i 3,4 mln zł straty. Ze sprawozdania spółki złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że jej przychody urosły o 57,3 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.
Dla porównania, sama Audioteka, ale w 2022 roku, miała 77,1 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,96 mln zł zysku netto. Grupa od początku lutego br. jest zarządzana przez Michała Brańskiego, współwłaściciela WP.
Czytaj też: "Czas pogardy dla słowa". Rozmowa z aktorem i mistrzem audiobooków Krzysztofem Gosztyłą
(MAK, 03.08.2024)