OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: technologie

Dział: PRASA

Dodano: Maj 13, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Microsoft i OpenAI oskarżone przez 8 amerykańskich gazet o bezprawne wykorzystywanie treści

"Chicago Tribune" stoi na czele pozwu (screen: YouTube/Chicago Tribune)

Osiem amerykańskich dzienników, w tym "Chicago Tribune" i "New York Daily News", pozwało OpenAI i Microsoft o wykorzystywanie dzieł chronionych prawem autorskim do szkolenia swoich algorytmów bez wynagradzania właścicieli treści.

Do grupy skarżących gazet należą "Sun Sentinel" z południowej Florydy, "Denver Post", "Orange County (Kalifornia) Register", "San Jose Mercury News", "Orlando Sentinel" i "St. Paul Pioneer Press". W pozwie zarzuca się, że OpenAI i Microsoft wykorzystywały artykuły prasowe do szkolenia i uruchamiania swoich narzędzi sztucznej inteligencji, w tym ChatGPT. Właścicielem wszystkich ośmiu gazet jest Alden Global Capital, fundusz inwestycyjny z siedzibą w Nowym Jorku.

Czytaj też: OpenAI będzie szkolić ChatGPT na treściach "Financial Times". Podpisano umowę

W miarę jak firmy zajmujące się sztuczną inteligencją udoskonalają swoje narzędzia i zachęcają coraz więcej osób do korzystania z nich, wydawcy wiadomości są coraz bardziej zaniepokojeni tym, że chatboty takie jak ChatGPT i bot wyszukiwania Google przejmą ich biznes. Miałoby to doprowadzić do jeszcze większej liczby zwolnień i bankructw w branży informacyjnej.

Niektóre organizacje informacyjne, takie jak Politico i jego właściciel Axel Springer, a także Financial Times podpisały umowy z OpenAI, aby niektóre ich treści pojawiały się w odpowiedziach na pytania zadawane w ChatGPT. Inne, takie jak "The New York Times", złożyły pozwy. Jednak Google, Microsoft, OpenAI i inne firmy zajmujące się sztuczną inteligencją upierają się, że wykorzystywanie artykułów prasowych w publicznej sieci do szkolenia algorytmów leżących u podstaw ich narzędzi sztucznej inteligencji kwalifikuje się jako dozwolony użytek. 

"Płacą swoim inżynierom i programistom, płacą za serwery i procesory, płacą za prąd i na pewno zarabiają na swoich astronomicznych wycenach, ale nie chcą płacić za treści, bez których w ogóle nie mieliby produktu" – oświadczył Frank Pine, redaktor naczelny dwóch grup nadzorujących osiem gazet: MediaNews Group i Tribune Publishing. "To nie jest dozwolony użytek i nie jest to sprawiedliwe. To musi się skończyć".

Czytaj też: Ukraina przedstawia wirtualną rzeczniczkę ministerstwa spraw zagranicznych

(MAC, 13.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.