TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 10, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lokalni wydawcy liczą, ile zarobili na kampanii samorządowej. To od lat żniwa

Plakaty nie zastąpią lokalnej prasy w skutecznym dotarciu do wyborców

Od lat wybory samorządowe to reklamowe żniwa dla wydawców lokalnej prasy. Tym razem nie dla wszystkich były one udane.

Bogdan Rojkowicz, szef Korso, wydawca lokalnych tygodników i portali na Podkarpaciu, zapewnia, że w jego regionie wciąż utrzymuje się zaufanie do gazet papierowych, a startujący w wyborach samorządowych próbują to wykorzystać.

Czytaj też: Dziennikarze w wyborach zwykle bez sukcesu. Jest też klęska: Lipski tylko 23 głosy

– W tym roku mieliśmy całkiem niezły wynik z reklam wyborczych, przy czym około 75 proc. zleceń to były zlecenia na powierzchnię w papierze. Kandydaci wciąż cenią sobie wiarygodność tytułów, które znają długo i cenią za treści – mówi Rojkowicz.

Nie wszystkim udało się dobrze zarobić

– Mieliśmy żniwa jak podczas każdej kampanii samorządowej – mówi Mateusz Orzechowski, szef grupy Wspólnota wydającej kilkanaście tygodników i portali na Lubelszczyźnie i Podlasiu. – Ponad 80 proc. zleceniodawców decydowało się u nas na reklamy w drukowanych tygodnikach. Na portalach nie chcieli, bo twierdzili, że wolą do wyborców docierać sami przez media społecznościowe – dodaje Orzechowski.

Czytaj też: 4,9 mln widzów śledziło ogłoszenie wyników wyborów samorządowych w telewizji

Nie wszystkim jednak udało się dodatkowo zarobić.

Roman Ciepliński, szef "Kuriera Szczecińskiego", opowiada, że tak słabych wpływów reklamowych podczas wyborów jeszcze nie widział.

– Mniejsze zainteresowanie reklamą w wydaniu papierowym było już widać w czasie wyborów parlamentarnych, ale nigdy nie obserwowaliśmy takiego spadku zleceń jak przed tymi kwietniowymi. Jedynie w ostatnim tygodniu kampanii zainteresowanie wzrosło, szczególnie jeżeli chodzi o wydanie magazynowe – mówi Ciepliński i zauważa, że w jego regionie samorządowcy odeszli od reklamy w papierowej prasie na rzecz ulicznych banerów.

Czytaj też: „Do Rzeczy” podejrzany o związki z rosyjską propagandą. Od dawna nagłaśnia przekazy Kremla

(PAR, 10.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.