Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 10, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lokalni wydawcy liczą, ile zarobili na kampanii samorządowej. To od lat żniwa

Plakaty nie zastąpią lokalnej prasy w skutecznym dotarciu do wyborców

Od lat wybory samorządowe to reklamowe żniwa dla wydawców lokalnej prasy. Tym razem nie dla wszystkich były one udane.

Bogdan Rojkowicz, szef Korso, wydawca lokalnych tygodników i portali na Podkarpaciu, zapewnia, że w jego regionie wciąż utrzymuje się zaufanie do gazet papierowych, a startujący w wyborach samorządowych próbują to wykorzystać.

Czytaj też: Dziennikarze w wyborach zwykle bez sukcesu. Jest też klęska: Lipski tylko 23 głosy

– W tym roku mieliśmy całkiem niezły wynik z reklam wyborczych, przy czym około 75 proc. zleceń to były zlecenia na powierzchnię w papierze. Kandydaci wciąż cenią sobie wiarygodność tytułów, które znają długo i cenią za treści – mówi Rojkowicz.

Nie wszystkim udało się dobrze zarobić

– Mieliśmy żniwa jak podczas każdej kampanii samorządowej – mówi Mateusz Orzechowski, szef grupy Wspólnota wydającej kilkanaście tygodników i portali na Lubelszczyźnie i Podlasiu. – Ponad 80 proc. zleceniodawców decydowało się u nas na reklamy w drukowanych tygodnikach. Na portalach nie chcieli, bo twierdzili, że wolą do wyborców docierać sami przez media społecznościowe – dodaje Orzechowski.

Czytaj też: 4,9 mln widzów śledziło ogłoszenie wyników wyborów samorządowych w telewizji

Nie wszystkim jednak udało się dodatkowo zarobić.

Roman Ciepliński, szef "Kuriera Szczecińskiego", opowiada, że tak słabych wpływów reklamowych podczas wyborów jeszcze nie widział.

– Mniejsze zainteresowanie reklamą w wydaniu papierowym było już widać w czasie wyborów parlamentarnych, ale nigdy nie obserwowaliśmy takiego spadku zleceń jak przed tymi kwietniowymi. Jedynie w ostatnim tygodniu kampanii zainteresowanie wzrosło, szczególnie jeżeli chodzi o wydanie magazynowe – mówi Ciepliński i zauważa, że w jego regionie samorządowcy odeszli od reklamy w papierowej prasie na rzecz ulicznych banerów.

Czytaj też: „Do Rzeczy” podejrzany o związki z rosyjską propagandą. Od dawna nagłaśnia przekazy Kremla

(PAR, 10.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.