Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 07, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Raport SAR: Ile zarabia się w branży marketingowej. Wzrost w 2023 roku średnio o 8 proc.

Mediany wynagrodzenia miesięcznego na poszczególnych stanowiskach (fot. materiały SAR)

Wzrost stawek godzinowych oraz wynagrodzeń w branży marketingowej jest niższy od inflacji – wynika z najnowszego badania płac w sektorze komunikacji marketingowej. Przeciętny wzrost wynagrodzeń pracowników branży w 2023 roku wyniósł 8 proc.

"Deklarowane przez firmy stawki wynagrodzeń i wzrosty budżetów na wynagrodzenia nie były w stanie nadążyć za galopującą inflacją. Z ubiegłorocznego badania wyciągnęliśmy podobne wnioski, ale wówczas inflacja wynosiła średnio 14,4 proc., a budżety wzrosły o 5 proc." - analizuje Krzysztof Gugała z WTW Consulting, firmy, która przeprowadziła badanie na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

W 2023 roku pracodawcy podnieśli budżety na wynagrodzenia o 9 proc. "Zmiana ta może świadczyć o chęci nadrobienia niedoborów we wzroście wynagrodzeń w poprzednim roku. Nie zmienia to jednak faktu, że pomimo wysiłku, rynek wciąż nie był w stanie nadążyć za poziomem inflacji” – wskazuje Gugała.

Z danych zebranych wśród agencji należących do SAR wynika, że w tym roku budżety na wynagrodzenia tylko dla pracowników już zatrudnionych mają wzrosnąć o 7 proc., a budżety uwzględniające także planowaną obsadę nowych stanowisk o 10 proc. (mediana).

O 7 proc. mają wzrosnąć stawki godzinowe za pracę pracowników agencji podawane klientom w cennikach, to dużo mniej niż w 2023 roku, kiedy wzrost ten wyniósł aż 14 proc. Niższy wzrost stawek godzinowych oznacza, że agencje obniżyły koszty swojej działalności poprzez ograniczenia kosztów operacyjnych (np. mniej płacą za biura i administrację) albo pracują efektywniej dzięki wykorzystaniu narzędzi usprawniających pracę (technologia AI). Mniejsza podwyżka w cennikach może być też wynikiem presji klientów.

Od trzech lat branża raportuje lukę płacową między wynagrodzeniem kobiet i mężczyzn zatrudnionych na tym samym stanowisku (Gender Gap). Kobiety otrzymują średnio o 11 proc. niższe wynagrodzenie na umowie o pracę oraz o 14 proc. na kontraktach B2B. Dla porównania nieskorygowana luka płacowa dla sektora firm prywatnych w Polsce  według danych WTW Consulting w roku 2023 wyniosła 21 proc.

Natomiast porównanie płac według standardu Equal Pay (obliczony wzorem: średnia płaca mężczyzn minus średnia płaca kobiet, podzielone przez średnią płacę mężczyzn na konkretnym analizowanym stanowisku) wynosi 1% na umowach o pracę i -4% na umowach B2B. To oznacza, że kobiety zatrudnione na umowach o pracę zarabiają o 1% mniej niż mężczyźni, a na umowach B2B na tych samych stanowiskach już średnio o 4% więcej.

W badaniu wzięło udział niemal sto podmiotów branży komunikacji marketingowej, przeanalizowano 7315 indywidualnych danych płacowych.

(AMS, 07.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.