Temat: telewizja

Dział: RAPORTY

Dodano: Kwiecień 06, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wyniki badania KIM. Telewizor ma 93,4 proc. gospodarstw domowych, radio – 77 proc.

97,7 proc. gospodarstw domowych w Polsce posiada możliwość odbioru tradycyjnej telewizji, posiadając co najmniej jedną z dwóch opcji - odbiór na telewizorze lub przez internet na innych urządzeniach z ekranami (fot. Pixabay.com)

Krajowy Instytut Mediów opublikował wyniki badania założycielskiego za 2023 rok.

Badanie opisuje użytkowników telewizji, radia i internetu. W 2023 objęło ogólnopolską losową próbę 15 015 gospodarstw domowych, w których zrealizowano łącznie 32 735 wywiadów z osobami w wieku 4 lata i więcej.

Czytaj też: TV Republika od 8 kwietnia z porannym programem bez polityki. Prowadzi Anna Popek

"Opis użytkowników mediów, dokonany zarówno w zakresie dostępnej infrastruktury, jak i wykorzystywanych usług, oprócz waloru poznawczego może stanowić podstawę dla innych projektów badawczych z obszaru mediów, szczególnie w wyznaczaniu grup reprezentatywnych i panelowych" – informuje KIM.

Jak wynika z badania:

  • 93,4 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma telewizor.
  • Z kolei 97,7 proc. gospodarstw posiada możliwość odbioru tradycyjnej telewizji, mając co najmniej jedną z dwóch opcji – odbiór na telewizorze lub przez internet na innych urządzeniach z ekranami.
  • 37 proc. ma płatne serwisy VoD,
  • a 18,7 proc. dekoder z internetem.
  • Telewizor z funkcją Smart TV ma 51,9 proc. gospodarstw domowych,
  • a 38,3 proc. wszystkich gospodarstw podłącza telewizor do internetu.

Odbiornik radiowy jest na wyposażeniu 77 proc. gospodarstw domowych, wliczając wszystkie typy odbiorników, w tym radia samochodowe posiadane przez 56,6 proc. gospodarstw domowych. Radio w technologii DAB+ może odbierać 7,6 proc. gospodarstw.

Czytaj też: Monika Borkowska, Maria Przełomiec i Łukasz Sobolewski nie pracują już w TVP

Pełne wyniki zostały opublikowane w dwóch wariantach:

Dostępne jest też opracowanie dotyczące metodologii badania.

Z kolei tutaj publikowaliśmy wybrane wyniki za 2022 rok.

Badanie założycielskie ma być medialnym odpowiednikiem analiz Głównego Urzędu Statystycznego. Jego wyniki mają służyć uczestnikom rynku mediów, np. nadawcom, do optymalnego zarządzania treściami lub reklamodawcom na potrzeby związane z kampaniami. Jego pilotaż przeprowadzono w 2021 roku, a właściwe badanie rozpoczęto w 2022.

Czytaj też: Dorota Wysocka-Schnepf, Justyna Dobrosz-Oracz i Marek Czyż prowadzącymi "Pytanie dnia" w TVP Info

(MNIE, 06.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.