Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 29, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KIM z pierwszymi pełnymi wynikami badania założycielskiego, zapowiada kontynuację

Badanie założycielskie ma być medialnym odpowiednikiem Głównego Urzędu Statystycznego (screen: Kim.gov.pl)

Krajowy Instytut Mediów opublikował pierwsze pełne wyniki badania założycielskiego za 2022 rok. Maciej Świrski, przewodniczący KRRiT, a jednocześnie pełniący obowiązki dyrektora instytutu, zapowiedział, że badanie będzie kontynuowane w kolejnych latach.

  • Według raportu działający odbiornik telewizyjny posiada 94,7 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Ten odsetek jest niższy w dużych miastach, liczących powyżej 500 tys. mieszkańców (89,5 proc.), a także w gospodarstwach, w których wiek głowy gospodarstwa domowego wynosi 25-34 lata (88,8 proc.).
  • Dostęp wyłącznie do cyfrowej telewizji naziemnej ma 27,7 proc. gospodarstw z telewizją, 34,4 proc. ma dostęp do sygnału satelitarnego, a 37,9 proc. – do technologii kablowej.

Czytaj też: Przewodniczący KRRiT Maciej Świrski nakłada 80 tys. zł kary dla nadawcy Tok FM

  • Telewizor z funkcją Smart TV, umożliwiającą dostęp do aplikacji internetowych, posiada 50,6 proc. gospodarstw domowych w Polsce, a 35,8 proc. obecnie z niej korzysta, podłączając telewizor do internetu.

  • Potencjał do odbioru serwisów VoD lub streamingu, w postaci niezbędnej infrastruktury, zadeklarowało 68,6 proc. gospodarstw domowych w Polsce, a korzystanie z płatnych serwisów VoD – 41 proc.

  • Radio ma 81,2 proc. gospodarstw domowych. 37,5 proc. posiada jeden taki odbiornik, a 43,7 proc. ma co najmniej dwa (wliczane są w to wszystkie typy odbiorników, w tym radia samochodowe, ale z pominięciem aplikacji radiowych). Największy odsetek stanowią gospodarstwa, w których do słuchania wykorzystuje się radio samochodowe – 53,9 proc.

Pełne wyniki badania można znaleźć na stronach Krajowego Instytutu Mediów.

Badanie założycielskie ma być medialnym odpowiednikiem Głównego Urzędu Statystycznego. Jego wyniki mają służyć uczestnikom rynku mediów, np. nadawcom do optymalnego zarządzania treściami lub reklamodawcom na potrzeby związane z kampaniami. Jego pilotaż przeprowadzono w 2021 roku, a właściwe badanie rozpoczęto w 2022.

Czytaj też: Richard Sharp ustępuje z funkcji prezesa BBC po dochodzeniu i skandalu z pożyczką dla Borisa Johnsona

Wyniki dotyczą okresu od stycznia do grudnia 2022. Badanie było realizowane na próbie 20 143 gospodarstw, w których przeprowadzono łącznie 45 085 wywiadów z osobami w wieku 4+. Metodą zbierania danych były bezpośrednie wywiady kwestionariuszowe z respondentami. Pracowały trzy sieci ankieterskie: dwie wykonawców wybranych w drodze przetargu oraz własna sieć KIM. Jak poinformował nas instytut, były to firmy Research Collective i Ipsos.

Jak zapowiedział cytowany w komunikacie Maciej Świrski, p.o. dyrektor Krajowego Instytutu Mediów, zespół instytutu będzie organizował serię spotkań ze stronami zainteresowanymi wynikami badań. Mają pojawić się także kolejne publikacje służące upowszechnianiu wiedzy płynącej z badania. "Projekt będzie kontynuowany w kolejnych latach" – stwierdził Maciej Świrski.

Jak informowaliśmy, Krajowy Instytut Mediów rozpisał już przetarg na wykonawcę badania założycielskiego w 2023 roku.

Czytaj też: Fox News traci na zwolnieniu Tuckera Carlsona. Rosjanie oferują pracę

(MNIE, KOZ, 29.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.