Ad Marketer Roku 2023 - już znamy nominowanych. Wielka piątka
Ogłoszenie zdobywczyni lub zdobywcy tytułu Ad Marketera Roku 2023 odbędzie się 10 kwietnia w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie podczas gali AD WO/MAN Roku 2023
Jury nagrody dla Ad Marketera Roku 2023 oceniło kandydatury osób nominowanych do tego tytułu, przyznawanego w ramach konkursu AD WO/MAN 2023. Nominowani zostali: Michał Arament, Krzysztof Bogacz, Jerzy Hołub, Katarzyna Meissner i Barbara Pasterczyk. Laureatkę lub laureata wybranego w tajnym głosowaniu jurorów poznamy 10 kwietnia 2024 roku podczas gali XII edycji konkursu.
Wybór Ad Marketera Roku 2023 przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym polskie agencje reklamowe, mediowe, interaktywne, studia produkcyjne i postprodukcyjne, studia dźwiękowe oraz agencje PR wskazywały osoby, które ich zdaniem najbardziej zasługują na zwycięstwo za "sukces w biznesie marketingowym, innowacyjność i kreatywność w budowaniu pozycji marki/produktu, wytyczanie trendów oraz przestrzeganie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu i dobrych praktyk przetargowych”.
Ze wszystkich wskazań redakcja magazynu "Press” wyłoniła pięcioro nominowanych do tytułu, którzy uzyskali największą liczbę zgłoszeń. Są to w kolejności alfabetycznej:
Michał Arament, CMO, Marketing Director, Board Member - McDonald’s Polska
Związany z firmą od czterech lat, w 2022 roku awansował na stanowisko dyrektora marketingu marki. Wcześniej odpowiadał za kategorię produktów Family w McDonald's Polska na stanowisku senior marketing manager. Jako head of marketing jest odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategicznych planów marketingowych firmy oraz rozwój wizerunku McDonald’s.
Pod jego kierownictwem marka McDonald’s Polska została reklamodawcą roku 2023 w konkursie KTR organizowanym przez SKM SAR, zdobyła brąz za kampanię "Mam smaka na Maka” w Effie Europe 2023 oraz tytuł najbardziej efektywnej firmy roku w Effie Poland.
*******
Krzysztof Bogacz, Marketing Director - Lotte Wedel
Specjalista z 20-letnim doświadczeniem w branży. Zaczynał od pracy w agencji Tequila/TBWA jako account manager, później pracował dla Kompanii Piwowarskiej (odpowiedzialny m.in. za wprowadzenie na rynek marki Książęce), L’Oréal, Nivea.
Od 2022 roku zarządza marketingiem Lotte Wedel.
Doceniany za zastąpienie reklam emitowanych w TV Republika w ramach pakietu medialnego na planszę tłumaczącą, czym jest mowa nienawiści. W latach 2022-2023 marka Wedel zdobyła szereg nagród, w tym: Effie Poland, Kreatura i Mixx Awards.
*******
Jerzy Hołub, Vice President Marketing & Communications - Mastercard
Z Mastercard związany od 2019 roku, od marca 2024 awansował na stanowisko wiceprezesa ds. marketingu i komunikacji. Jest odpowiedzialny za strategię i realizację działań promujących markę, rozwiązania i produkty Mastercard oraz za PR i projekty sponsoringowe firmy.
Wskazywany do tytułu AdMarketera Roku za promowanie najwyższych standardów w branży marketingowej, zaangażowanie i aktywne działanie na jej rzecz, traktowanie agencji reklamowych jak partnerów we współpracy oraz najbardziej docenioną i globalnie nagrodzoną polską kampanię kreatywną („Where to Settle / Gdzie zamieszkać”).
W 2023 roku Mastercard zdobyła m.in. Tytanowego Lwa i Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals na festiwalu Cannes Lions oraz nagrody w konkursach Effie Poland i KTR organizowanych przez SKM SAR.
*******
Katarzyna Meissner, Managing Director Communications & Marketing - Velo Bank
Z VeloBank związana od października 2022 roku, gdzie od początku odpowiadała za proces rebrandingu Getin Banku w Velo Bank. Od stycznia 2023 na stanowisku dyrektorki zarządzającej nadzoruje prace departamentu marketingu oraz biur PR i komunikacji wewnętrznej marki, odpowiadając za jej wizerunek i strategię. Wcześniej pracowała w Narodowym Instytucie Muzyki i Tańca, Santander Bank Polska i Instytucie Adama Mickiewicza.
Nominowana za spektakularne tempo dokonania rebrendingu marki w pięć tygodni, umiejętne wykorzystywanie nowych technologii oraz koleżeńskość we współpracy z podmiotami zewnętrznymi i otwartość na sugestie, a także szerokie zaangażowanie w projekty ESG (zainicjowany i realizowany przez nią projekt "VeloTalent”).
W 2023 nagradzana w konkursach branżowych: Dyrektor Marketingu Roku 2023
i TOP 50 CMO in Poland 2023.
*******
Barbara Pasterczyk, CMO - ING Bank Śląski
Od 17 lat odpowiada w ING Banku Śląskim za strategię i budowanie marki. Prowadzone przez nią kampanie od wielu lat zdobywają uznanie w najbardziej prestiżowych konkursach branżowych zarówno w kraju (Effie Awards Poland, IAB Mixx Awards, Złoty Bankier, festiwal kreacji reklamowej KTR, Golden Arrow, Złote Spinacze), jak i za granicą (Digital Communication Award, Mixx Award Europe).
Za swoje wyniki działań marketingowych otrzymała tytuł Dyrektora Marketingu Roku
2014 oraz Grand Prix CMO Awards 2023.
*******
W drugim etapie konkursu spośród osób nominowanych zwycięzcę wybrało jury, które obradowało w czwartek, 21 marca.
Jury Ad Marketera Roku 2023:
● Marcin Bogłowski, Group Vice President - Marketing, Insights and Data TVN
Warner Bros. Discovery,
● Michał Helman, Chief Commercial Oficer Burda Media Polska,
● Maciej Lissowski, Vice President indaHash,
●Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska,
● Weronika Mirowska, dyrektorka wydawnicza "Press” - przewodnicząca jury,
● Krzysztof Mocek, CEO Dentsu Creative CEE,
● Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji
Marketingowej SAR.
Ogłoszenie zdobywczyni lub zdobywcy tytułu Ad Marketera Roku 2023 odbędzie się 10 kwietnia w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie podczas gali AD WO/MAN Roku 2023.
***
Organizator: Press
Mecenas konkursu: TVN Media
Partner kategorii Agencje reklamowe: Żywiec, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
Partner kategorii Agencje mediowe: AMS
Partner kategorii Studia produkcyjne: Škoda Polska
Partner kategorii Agencje PR: PSMM
Partner kategorii Young: Grupa K+Group
Partner kategorii AD Marketer Roku: Burda Media Polska, Dentsu
Partnerzy gali: Centrum Kreatywności Targowa, British American Tobacco, Stock
Polska, Cheese Film, Studio Cocosound, Facetpo40.pl
Patroni medialni: Marketer+, Marketing przy kawie, Nowy Marketing
CP