Jest short lista nominowanych do tytułu Ad Marketera Roku 2022
Ogłoszenie zdobywczyni lub zdobywcy tytułu Ad Marketera Roku 2022 odbędzie się 30 marca w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie podczas gali AD WO/MAN Roku 2022
Jury nagrody dla Ad Marketera Roku 2022 oceniło kandydatury osób nominowanych do tego tytułu, przyznawanego w ramach konkursu AD WO/MAN 2022. Nominowani zostali: Michał Arament, Jacek Bielarz, Rafał Jakubowski, Marta Kuropatwińska i Justyna Lach. Laureatkę lub laureata wybranego w tajnym głosowaniu jurorów poznamy 30 marca 2023 roku podczas gali XI edycji konkursu.
Wybór Ad Marketera Roku 2022 przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym polskie agencje reklamowe, mediowe, interaktywne, studia produkcyjne i postprodukcyjne, studia dźwiękowe oraz agencje PR wskazywały osoby, które ich zdaniem najbardziej zasługują na zwycięstwo za „sukces w biznesie marketingowym, innowacyjność i kreatywność w budowaniu pozycji marki/produktu, wytyczanie trendów oraz przestrzeganie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu i dobrych praktyk przetargowych”. Ze wszystkich wskazań redakcja magazynu „Press” wyłoniła pięcioro nominowanych do tytułu, którzy uzyskali największą liczbę zgłoszeń.
Są to w kolejności alfabetycznej:
Michał Arament, dyrektor marketingu McDonald's Polska
Michał Arament, związany z McDonald's Polska od trzech lat, w 2022 roku awansował na stanowisko dyrektora marketingu marki. Wcześniej odpowiadał za kategorię produktów Family w McDonald's Polska na stanowisku senior marketing managera. Jako head of marketing jest odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategicznych planów marketingowych firmy oraz rozwój wizerunku McDonald’s.
*******
Jacek Bielarz, członek zarządu i dyrektor marketingu Grupy Maspex
Z marketingiem związany od kilkunastu lat – w ogromnej większości w branży FMCG, z przekrojową wiedzą i doświadczeniem w ponad 15 kategoriach. Od niemal 12 lat zarządza marketingiem Grupy Maspex, jednej z największych firm branży spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa Maspex otrzymała tytuł Reklamodawcy Roku Effie 2022.
*******
Rafał Jakubowski, dyrektor marketingu detalicznego mBank SA
Pracował dla firm Mars, Danone Polska, Coca-Cola Company oraz KFC jako dyrektor odpowiedzialny za Europę Środkową. Od 2014 roku pełni funkcję dyrektora marketingu w mBank SA. W roku 2021 otrzymał drugą nagrodę w konkursie Ad Wo/Man Roku. Jest współzałożycielem think tanku Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań. Niemal od dekady nadaje ton i wzmacnia wizerunek jednej z najsilniejszych i niebanalnych marek na rynku.
*******
Marta Kuropatwińska, dyrektorka ds. marketingu marki Żywiec w Grupie Żywiec
Zaczynała jako stażystka, przeszła przez wszystkie szczeble firmowej kariery, by zostać odpowiedzialną za marketing flagowej marki Grupy Żywiec. Dzięki unikatowej platformie komunikacji „Chce się Ż” z sukcesem wzmacnia pozycję najlepszego piwa w Polsce, zdobywając przy tym nagrody na polskich i zagranicznych konkursach kreatywnych.
*******
Justyna Lach, dyrektorka marketingu w Yes Biżuteria
Przez wiele lat pracowała w polskich i międzynarodowych agencjach reklamowych i PR. Od 2021 roku jest dyrektorką marketingu YES Biżuteria, w jej kompetencjach jest wypracowanie i wdrożenie strategii marki. Odpowiedzialna za kampanię „Jestem Kobietą”, którą konsekwentnie i odważnie rozwija.
W czwartek 16 marca, w formie wideokonferencji, odbyły się obrady jury Ad Marketera Roku 2022. W tym roku w jego składzie znaleźli się:
- Dariusz Andrian, CEO VMLY&R, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR;
- Klara Banaszewska, general manager Grayling
- Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska;
- Weronika Mirowska, dyrektorka wydawnicza "Press";
- Krzysztof Mocek, CEO Denstu Creative Polska & CEE;
- Andrzej Skworz, redaktor naczelny "Press", przewodniczący jury.
Po dyskusji jury zagłosowało w sposób tajny. Ogłoszenie zdobywczyni lub zdobywcy tytułu Ad Marketera Roku 2022 odbędzie się 30 marca w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie podczas gali AD WO/MAN Roku 2022.
***
Organizator konkursu: magazyn "Press"
Mecenas konkursu: Holding WPP w Polsce
Partner kategorii Agencje reklamowe: Graffiti
Partnerzy kategorii Agencje mediowe: AMS, Burda Media Polska
Partner kategorii Studia produkcyjne: Škoda Polska
Partner kategorii Agencje PR: PSMM Monitoring&More
Partner kategorii Young: Grupa Komunikacja Plus
Partner kategorii AD Marketer: Dentsu
Partnerzy gali: British American Tobacco, Centrum Kreatywności Targowa, Studio Cocosound, Heaven Postproduction Studio, Mielżyński
Patroni medialni: Marketer+, Marketing przy kawie, Nowy Marketing
(CP, 17.03.2023)