Ogłaszamy nominowanych AD WO/MAN 2024 w kategoriach AD Marketer oraz Dyrektor Komunikacji

Wręczenie nagród odbędzie się 1 kwietnia w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie podczas gali AD WO/MAN Roku 2024
Jury nagrody dla Ad Marketera Roku 2024 oceniło kandydatury nominowanych do tego tytułu, przyznawanego w ramach konkursu AD WO/MAN 2024. Nominowani zostali: duet Anna Barabasz-Stępińska i Jacek Bielarz, Dariusz Maciołek i Ewa Lampart. Laureatkę lub laureata wybranego w tajnym głosowaniu jurorów poznamy 1 kwietnia podczas gali XIII edycji konkursu.
Wybór Ad Marketera Roku 2024 przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym agencje reklamowe, mediowe, interaktywne, studia produkcyjne i postprodukcyjne, studia dźwiękowe oraz agencje PR wskazywały osoby, które ich zdaniem najbardziej zasługują na zwycięstwo za "sukces w biznesie marketingowym, innowacyjność i kreatywność w budowaniu pozycji marki/produktu, wytyczanie trendów oraz przestrzeganie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu i dobrych praktyk przetargowych".
Ze wszystkich wskazań redakcja magazynu "Press” wyłoniła czworo nominowanych do tytułu, którzy uzyskali największą liczbę zgłoszeń. Są to w kolejności alfabetycznej:
Anna Barabasz-Sawińska, marketing director CEE beverages &, head of marketing services i Jacek Bielarz, dyrektor marketingu, Grupa Maspex
Wzrost innowacyjności w przedsiębiorstwach staje się jednym z ważniejszych elementów strategii rozwoju współczesnych organizacji. Dlatego tworzenie dla nich ekosystemu wpisało się w DNA Grupy Maspex. Stoją za tym Anna Barabasz-Sawińska i Jacek Bielarz.
Anna Barabasz-Sawińska kierowała marketingiem Wawel SA i Alma Market, a od ponad 15 lat odpowiada za działania marketingowe dla marek napojowych w Polsce i regionie CEE Grupy Maspex, w tym Tymbark, Kubuś, Tiger, Nestea, Dr Witt, Caprio, Tarczyn i ich odpowiedników. Stworzyła zespół marketingowy liczący ponad 70 osób, w tym działy media & digital, graficzny, event marketingu i produkcji TVC. Jurorka wielu branżowych konkursów, zasiada w Komisji Etyki Reklamy, członkini Rady Dyrektorów Marketingu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Grupa Maspex została uznana za Najbardziej Efektywną Firmę w Effie 2021 i Effie 2022.
Jacek Bielarz z marketingiem związany jest od 17 lat - w ogromnej większości w branży FMCG. Od 13 lat zarządza marketingiem Grupy Maspex, jednej z największych firm branży spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej. W portfelu marek, którymi zarządza, znajdują się m.in. Tymbark, Lubella, Łowicz, Tarczyn, Tiger, Krakuski, Hit, Caprio, Kotlin, Krakus, DecoMorreno. Laureat licznych nagród branżowych, w tym Effie. Wykładowca Szkoły Strategii Marki SAR, juror Effie. Grupa Maspex została firmą roku 2024 konkursu Effie Awards Poland.
******
Dariusz Maciołek, CMO/CXO, Bank BNP Paribas
Od stycznia 2025 łączy funkcje dyrektora marketingu (CMO) i dyrektora ds. doświadczeń klientów (CXO) w Banku BNP Paribas. Odpowiada za strategię marki, komunikację marketingową, media społecznościowe, CSR, PR i komunikację wewnętrzną. Wcześniej pracował m.in. w Avivie, PGE, PZU, RaboDirect i Provident. Zapoczątkował w bankowości trend komunikacji ważnej społecznie i łamiącej stereotypy, a jego działania przyniosły BNP Paribas wizerunek banku zaangażowanego. Laureat nagrody AdMarketer Roku 2020 magazynu "Press".
******
Ewa Lampart, dyrektorka marketingu i komunikacji, PLL LOT
Od dwóch lat zarządza marketingiem narodowego przewoźnika w Polsce oraz na 40 rynkach zagranicznych. Wcześniej zarządzała "Super Expressem", Fokus TV i Nowa TV, odpowiadała też za marketing "Faktu" i "Dziennika" w Ringier Axel Springer Polska, gdzie pracowała w agencjach - Ammirati Puris Lintas, Euro RSCG i MPG.
******
W drugim etapie konkursu spośród osób nominowanych zwycięzcę wybrało jury, które
obradowało w poniedziałek 17 marca. W skład jury weszli:
• Marcin Gaworski - prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
• Elżbieta Gorajewska - dyrektorka Polskiej Organizacji Reklamowej - local WFA,
consultant, media & advertising research expert, mentor
• Jerzy Minorczyk - dyrektor generalny IAA Polska
• Weronika Mirowska - dyrektorka wydawnicza "Press" - przewodnicząca jury
• Krzysztof Mocek - CEO Dentsu Creative CEE
• Marcin Pery - prezes Gemius SA
• Arleta Robinson - prezeska zarządu Stowarzyszenia Producentów Reklamowych
W tym roku po raz pierwszy wybieramy Dyrektora/Dyrektorkę Komunikacji 2024. Jury oceniło kandydatury osób nominowanych do tego tytułu w ramach konkursu AD WO/MAN 2024. Nominowani zostali: Anna Marciniak, Marta Pokutycka-Mądrala, Karolina Łuczak, Arkadiusz Mierzwa oraz Katarzyna Przewęzikowska.
Laureatkę lub laureata wybranego w tajnym głosowaniu jurorów poznamy 1 kwietnia podczas gali XIII edycji konkursu.
W etapie pierwszym do wskazania najlepszych spośród siebie zaproszeni zostali szefowie komunikacji 500 marek, które ujęte zostały w ubiegłorocznym zestawieniu "TOP Marka" realizowanym przez magazyn "Press". Każda z ekspertek i ekspertów wskazujących kandydatki/kandydatów do tytułu mógł podać od 1 do 3 nazwisk wraz z uzasadnieniem. Następnie wszystkie głosy zostały podliczone, a osoby z największą liczbą głosów trafiły do drugiego etapu wyboru. Są to, w kolejności alfabetycznej:
Karolina Łuczak, dyrektorka biura prasowego i komunikacji wewnętrznej, Provident
Od 12 lat związana z Provident Polska, gdzie od 2020 roku pełni funkcję rzeczniczki prasowej, a od 2022 roku kieruje biurem prasowym i komunikacją wewnętrzną. Wcześniej pracowała w Grupie ING, gdzie odpowiadała za działania PR, marketingowe oraz odpowiedzialny biznes. Zarządza kilkunastoosobowym zespołem komunikacji, nadzoruje współpracę z agencjami PR i organizacjami branżowymi. W marcu 2025 roku objęła stanowisko prezeski Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, zapowiadając wzmocnienie jego roli jako platformy wymiany wiedzy i budowania standardów.
******
Anna Marciniak, dyrektorka ds. komunikacji, Mastercard
Od jedenastu lat odpowiada za komunikację korporacyjną Mastercard w Polsce. Karierę zaczynała w SAP i Solski Burson-Marsteller, by następnie objąć stanowisko PR manager w HP Polska. W Mastercard od 2014 roku odpowiada za PR, relacje z mediami, pozycjonowanie marki i jej obecność w mediach społecznościowych, a także nadzór nad marketingiem.
******
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, Jeronimo Martins Polska
Od 8 lat z sukcesem kieruje komunikacją i wizerunkiem największej sieci detalicznej w Polsce - Biedronka. Jest również wiceprezesem zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. W latach 2013-2016 był dyrektorem ds. komunikacji Canal+ w Polsce, a w okresie 2008-2013 rzecznikiem prasowym oraz dyrektorem biura relacji z mediami i komunikacji zarządu Banku Pekao SA. Wieloletni dziennikarz ekonomiczny TVN 24 i reporter w TVN CNBC Biznes. Prowadził program "Firmowe ewolucje" na antenie TVP 1.
******
Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej, Nationale-Nederlanden
Z firmą związana od 2012 roku, odpowiada za PR, wizerunek marki i komunikację
wewnętrzną, employer branding, CSR i public affairs. Dogląda synergii w dbaniu o
doświadczenie klienta, w powiązaniu z perspektywą pracownika - najlepszego ambasadora marki i firmy. Wcześniej pracowała w Cadbury, prowadziła komunikację wokół przejęcia Wedla przez LOTTE i współpracowała przy UEFA Euro 2012. Jurorka konkursu Złote Spinacze, wykładowczyni Akademii LSPR.
******
Katarzyna Przewęzikowska, menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR, Żabka
Awansowała od początkowej funkcji specjalistki PR, przez stanowisko kierowniczki relacji zewnętrznych, aż do menedżerki zespołu relacji zewnętrznych i CSR, którą jest od stycznia 2022 roku. Zarządza komunikacją zewnętrzną, biurem prasowym i projektami CSR. Współtwórczyni programu "Dobre Życie", wspierającego lokalne inicjatywy franczyzobiorców. Jurorka konkursów Złote Spinacze i PR Wings, członkini Rady Programowej MIXX Awards & Conference. Laureatka nagród Kobieta Charyzmatyczna 2021oraz MP Power Awards 2023.
******
W drugim etapie konkursu wyboru Dyrektora/Dyrektorki Komunikacji Roku 2024
dokonało jury w składzie:
• Sebastian Bykowski - wiceprezes zarządu Instytut Monitorowania Mediów
• Weronika Mirowska - dyrektorka wydawnicza “Press”, przewodnicząca.
• Bartłomiej Rajchert - prezes zarządu Stowarzyszenie Agencji Public Relations
• Agata Zeman - wiceprezeska zarządu Związku Firm Public Relations
Ogłoszenie zdobywczyni lub zdobywcy tytułu Ad Marketera Roku 2024 oraz
Dyrektora/Dyrektorki Komunikacji 2024 odbędzie się 1 kwietnia w Centrum
Kreatywności Targowa w Warszawie podczas gali AD WO/MAN Roku 2024.
******
Organizator: "Press"
Mecenas: TVN Media
Partner kategorii Agencje Reklamowe: Mastercard
Partner kategorii Agencje mediowe: AMS, Onnetwork
Partner kategorii Agencje PR: IMM
Partner kategorii AD Marketer: Dentsu
Partner kategorii Young: 180heartbeats + JUNG v MATT
Partnerzy gali: British American Tobacco, Centrum Kreatywności Targowa, Cheese Film, Cocosound, F25 Production House, Czysta Odwaga
Patroni branżowi: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Związek Firm Public Relations
Patroni medialni: Marketer+, PRoto
(CP, 20.03.2025)
