"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 18, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Apple po 12 latach przerywa dominację Samsunga i jest największym na świecie sprzedawcą smartfonów

Sprzedaż iPhone'ów w minionym roku przekroczyła 20 proc. rynku globalnego (fot. Wikimedia Commons)

Firma Apple po 12 latach przerwała dominację Samsung Electronics na rynku sprzedaży smartfonów. Amerykanie osiągnęli 20 proc. udziałów w globalnym rynku, wyprzedzając koreańskich rywali, którzy zakończyli rok 2023 z udziałem na poziomie 19,4 proc.

Ze wstępnych danych International Data Corp. wynika, że kolejne miejsce na liście zajmują chińskie firmy Xiaomi, Oppo i Transsion. Zmiana w rankingu następuje po trudnym roku, w którym konsumenci wybierali tańsze telefony ze względu na wysoką inflację i niepewność gospodarczą.

Wolniejsze niż oczekiwano ożywienie w Chinach, największym na świecie rynku smartfonów, również odbiło się na ogólnej sprzedaży telefonów.

Apple i Transsion, które sprzedają marki Tecno, Infinix i Itel, były jedynymi dwoma z pięciu największych dostawców smartfonów, którzy odnotowali wzrost sprzedaży w ubiegłym roku. Mimo że ogólny rynek spadł o 3,2 proc. do 1,17 mld sztuk i osiągnął najniższy poziom od dekady.

"Chociaż w drugiej połowie 2023 roku zaobserwowano znaczny wzrost sprzedaży słabszych aparatów z Androidem, takich jak Transsion i Xiaomi, wynikający z szybkiego wzrostu na rynkach wschodzących, największym zwycięzcą jest niewątpliwie Apple” - oświadczyła Nabila Popal, dyrektorka ds. badań w IDC Worldwide Tracker. 

Według danych IDC, dostawy telefonów marki Samsung spadły w zeszłym roku o 13,6 proc., podczas gdy dostawy iPhone'a wzrosły o 3,7 proc.

(MAC, 18.01.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.