Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 22, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook testuje pobieranie opłat od użytkowników za udostępnianie linków

Posunięcie to uderzy w redakcje i innych wydawców mediów, ponieważ może uniemożliwić ich użytkownikom udostępnianie treści (fot. Pexels.com)

Facebook rozpoczął testowanie systemu pobierania opłat za udostępnianie linków internetowych. Właściciel platformy, koncern Meta, poinformował, że w ramach testów na ograniczonej liczbie użytkowników osoby nieposiadające płatnej subskrypcji Meta Verified kosztującej ponad 10 euro miesięcznie mogą publikować tylko dwa linki zewnętrzne na miesiąc.

Organizacje informacyjne nie są objęte testem. Jednak posunięcie to uderzy w redakcje i innych wydawców mediów, ponieważ może uniemożliwić ich użytkownikom udostępnianie treści.

Czytaj też: Udziałowiec Warner Bros. Discovery wbrew decyzji zarządu jest otwarty na ofertę Paramountu

Wydawcy odnotowali już ogromny spadek ruchu online po decyzji Meta z 2023 roku o zmniejszeniu priorytetu treści informacyjnych i przejściu na prezentowanie większej liczby filmów oraz krótkich wiralowych treści. Ruch z Facebooka na strony informacyjne wzrósł na początku br., ale spadł o 50 proc. w ciągu kolejnych miesięcy.

W zrzutach ekranu udostępnionych przez użytkowników Facebook ostrzega: "Niektóre profile na Facebooku bez Meta Verified będą mogły udostępniać tylko dwa organiczne [tj. darmowe] posty miesięcznie. Subskrybuj Meta Verified, aby udostępniać więcej linków na Facebooku, a także uzyskać odznakę weryfikacji i dodatkowe korzyści".

Czytaj też: Wprowadzenie przez Google wyszukiwania AI uderzyło głównie w serwisy informacyjne

(MAC, 22.12.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.