Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 18, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nie reaktywują Parlamentarnego Zespołu ds. Mediów Publicznych, choć chcą je reformować

Parlamentarny Zespół ds. Mediów Publicznych działał podczas VIII kadencji Sejmu (screen: YouTube/Sejm RP)

Posłowie wybrani do nowego Sejmu nie przywracają na razie działającego dawniej Parlamentarnego Zespołu ds. Mediów Publicznych. Mimo że wciąż zastanawiają się, jak nadać tym partyjnym dziś mediom charakter publiczny. Poseł Tomasz Zimoch z Polski 2050 mówi nam: – Taki zespół nie byłby złym pomysłem.

Nowi posłowie zaczynają powoływać zespoły parlamentarne. Wystarczy wysłać do marszałka listę członków i regulamin – i już zespół może obradować. Do tej pory nie powstał jednak Parlamentarny Zespół ds. Mediów Publicznych, w którym parlamentarzyści mogliby rozmawiać o tym, jak zreformować obecne, upartyjnione media państwowe. A ciało takie istniało w poprzednich kadencjach.

Reforma mediów w ciszy gabinetów

– Może to nie jest zły pomysł – zastanawia się Tomasz Zimoch z Trzeciej Drogi, były wieloletni dziennikarz sportowy Polskiego Radia. – Na posiedzenia takiego zespołu można by zapraszać ekspertów znających się na mediach. Jeżeli znajdą się osoby, które chciałyby należeć do takiego zespołu, to może sam go założę – mówi Zimoch.

Czytaj też: Rada programowa TVP nie chce audytu nt. relacjonowania kampanii wyborczej przez spółkę

Parlamentarny Zespół ds. Mediów Publicznych działał podczas VIII kadencji Sejmu, od 2016 roku. Nie miał jednak większych osiągnięć. Zebrał się zaledwie trzy razy – raz, żeby wybrać prezydium i potem dwa razy, kiedy parlamentarzyści rozmawiali o opłatach abonamentowych na rzecz mediów publicznych.

– Podczas zakończonej niedawno kadencji Sejmu nie było takiego zespołu, nie słyszałem też, żeby ktoś powoływał go w nowym Sejmie – mówi Marek Rutka z Lewicy, członek Rady Mediów Narodowych, który był posłem poprzedniej kadencji, ale nie zdobył reelekcji.

I powątpiewa: – Nie wiem, czy jest sens powoływać zespół zajmujący się mediami publicznymi. Obawiam się, że zapisałoby się do niego wielu polityków PiS tylko po to, żeby paraliżować jego działalność. Natomiast reforma mediów publicznych zostanie opracowana do końca w ciszy gabinetów, najprawdopodobniej w gabinecie nowego ministra kultury – uważa Rutka.

Czytaj też: Dziennikarzom łatwiej w Sejmie. Ale przepisy regulujące ich obecność wymagają aktualizacji

(MAK, 18.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.