Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 28, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spotify dochodzi już do 551 mln odbiorców, ale przychody zwalniają

Spotify zyskało aż 36 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. W dodatku liczba subskrybentów netto wzrosła o 10 mln (fot. Pixabay.com)

Spotify podał wyniki finansowe za drugi kwartał, znacznie przewyższające oczekiwania zarówno dotyczące liczby aktywnych użytkowników, jak i subskrybentów. Jednak przychody były poniżej szacunków, a firma odnotowała również większą niż oczekiwano stratę.

Po opracowaniu w zeszłym roku planów zdobycia 1 mld użytkowników do 2030 roku i osiągnięcia 100 mld dol. przychodów rocznie, Spotify szybko się rozwija, ale jego kosztowna ekspansja w dziedzinie podcastów i audiobooków generuje stratę.

"W końcu nadejdzie wzrost dochodów"

Liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 551 mln miesięcznie, przewyższając prognozy Spotify i analityków na poziomie 526,8 mln. Liczba subskrybentów premium, którzy odpowiadają za większość przychodów firmy, wzrosła natomiast o 17 proc., do 220 mln, przekraczając wyczekiwane 216,6 mln.

Czytaj też: Nowe logo Twittera budzi "wstręt" – wskazują badania. Niebieski ptak dużo lepszy

"To już szósty kwartał z rzędu, kiedy wzrost liczby użytkowników idzie niesamowicie dobrze" – oświadczył dyrektor generalny serwisu streamującego muzykę Daniel Ek.

Mimo to kwartalne przychody wyniosły 3,18 mld euro (3,51 mld dol.), poniżej szacunków analityków na poziomie 3,21 mld euro. Strata netto wyniosła 302 mln euro.

"Jeśli mamy wzrost liczby użytkowników, to w końcu nadejdzie wzrost dochodów – to lekcja, której nauczyliśmy się w Spotify i widzieliśmy to wielokrotnie" – powiedział Ek.

Serwis 23 lipca podjął decyzję o podniesieniu ceny swoich planów premium w kilku krajach, ale oczekuje, że te podwyżki będą miały minimalny wpływ na przychody w kolejnym kwartale. Dyrektor finansowy Paul Vogel powiedział, że podwyżka zacznie obowiązywać od września.

Czytaj też: Facebook ma ponad 3 mld użytkowników. Meta zwiększa przychody o 11 proc.

(MAC, 28.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.