Nowe logo Twittera budzi "wstręt" – wskazują badania. Niebieski ptak dużo lepszy
Logo "X" wybrane przez Elona Muska dostało w ankiecie ocenę 1 w skali od 1 do 5 (screen: Twitter/@elonmusk)
Nowe logo Twittera – biała litera X na czarnym polu – jest fatalnie odbierane przez użytkowników serwisu. Tak wskazuje ankieta przeprowadzona przez firmę System1 Group testującą reklamy.
Grupa System1 wykorzystała swój nowy program Test Your Idea, opracowany w tym roku, podobny do programu oceny reklam Test Your Ad. Oba programy mierzą w czasie rzeczywistym reakcje emocjonalne konsumentów na widok, dźwięk i ruch oraz generują przewidywane wyniki wskazujące na potencjalną krótko- i długoterminową rentowność.
Social media mają problem z logo
Raport szczegółowo opisuje reakcje emocjonalne – co odczuwają widzowie (np. szczęście, wstręt, pogardę) i jak intensywnie to odczuwają. 500 testerów przebadanych w Stanach Zjednoczonych porównało nowe logo X ze starym logo Twittera oraz loga serwisów Reddit, Threads i Truth Social.
Czytaj też: Specjaliści: Zmiana Twittera na X to krok w stronę stworzenia "superaplikacji"
Każdy respondent widział każde logo, a wyniki odzwierciedlały przytłaczająco niską ocenę w gwiazdkach, która przewiduje potencjał biznesowy danego pomysłu. Używając skali od 1 do 5 gwiazdek, najwyżej ocenione logo w tym teście – logo ptaka Twittera – uzyskało zaledwie 1,5 gwiazdki. I tak jednak było najlepsze. Reddit miał 1,4, a Threads był trzeci z wynikiem 1,3. Zarówno Twitter X, jak i Truth Social uzyskały ocenę 1,0.
— Elon Musk (@elonmusk) July 25, 2023
Zgodnie z badaniem Systemu1, logo X wywołało najwyższy wynik w zakresie intensywności emocjonalnej i wywołało największy "wstręt" wśród respondentów. Według serwisu testowego, powodem jest jednowymiarowość białego X na czarnym tle oraz brak elementów "życia" kojarzących się z naturą, takich jak ptak, woda czy słońce.
"Biorąc pod uwagę niski poziom wszystkich testowanych znaków powiedziałbym, że media społecznościowe mają problem z logo" – powiedział John Kearon, założyciel i prezes System1 Group.
Czytaj też: Logo Twittera już zmienione. Zamiast niebieskiego ptaszka widnieje litera X
(MAC, 28.07.2023)