Facebook ma ponad 3 mld użytkowników. Meta zwiększa przychody o 11 proc.
W okresie pomiędzy początkiem kwietnia a końcem czerwca Facebook przekroczył 3 mld miesięcznych użytkowników (fot. Alex Haney/Unsplash.com)
Meta Platforms w drugim kwartale 2023 roku doprowadził przychody do 32 mld dol., co oznacza wzrost o 11 proc. wobec roku poprzedniego. Pomimo straty operacyjnej pionu VR w wysokości 3,74 mld dol., cała firma odnotowała wzrost zysku netto – z 6,69 mld do 7,79 mld dol.
O ponad 3 mld dol. zwiększyły się przychody reklamowe – z 28,15 do 31,5 mld dol. Prawie połowa przychodów przypadła na Stany Zjednoczone i Kanadę. Tam nastąpił wzrost z 13,25 do 14,42 mld dol. W Europie przychody wzrosły z 6,45 mld do 7,32 mld dol. W regionie Azji i Pacyfiku z 5,91 mld do 6,51 mld, a w pozostałych regionach z 3,21 mld do 3,74 mld dol.
Czytaj też: Nowe logo Twittera budzi "wstręt" – wskazują badania. Niebieski ptak dużo lepszy
Zwiększył się również łączny zysk operacyjny z platform społecznościowych – Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa. W ubiegłym kwartale wyniósł 13,13 mld dol. wobec 11,16 mld rok wcześniej.
Jako osiągnięcie firma traktuje fakt, że w okresie pomiędzy początkiem kwietnia a końcem czerwca Facebook przekroczył 3 mld miesięcznych użytkowników. Zawdzięcza to głównie Azji w regionie Pacyfiku, tam było ich 1,35 mld, a także Afryce oraz Ameryce Południowej i Środkowej – 1 mld.
Czytaj też: CD Projekt ma za dużo pracowników, więc zwolni około 100 osób
(MAC, 28.07.2023)