Cannes Lions: brąz dla VML&R Poland za kampanię Durex „Sztuka bez wstydu”
"Babie lato" oglądane w aplikacji porusza takie kwestie, jak fantazjowanie i masturbacja (fot. materiały prasowe)
Pierwszy Lew w tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions trafił do VML&R Poland.
Brązowy Lew został agencji przyznany w kategorii Health & Wellness w podkategorii OTC Products/Devices za kampanię "The art of sex ed" („Sztuka bez wstydu”) dla marki Durex (Reckitt).
Czytaj też: O co chodzi w kampanii Durex? „Sztuka bez wstydu” – projekt edukacyjny, w którym Matejko maluje o seksie
Akcja marki Durex ma dotrzeć do młodzieży powyżej 15. roku życia, która może już zdobywać pierwsze doświadczenia seksualne. Robi to m.in. poprzez platformy internetowe i wydarzenia kulturalne.
Kolejne nominacje dla polskich agencji
W ramach akcji "Sztuka bez wstydu", za pomocą rozszerzonej rzeczywistości, najbardziej znane obrazy mają zachęcać do poznawania ciekawych faktów na temat bezpiecznego seksu, świadomej zgody, chorób przenoszonych drogą płciową, ale także powszechnych mitów wokół seksualności. W tym celu powstała aplikacja, która za pośrednictwem 100 popularnych obrazów ze zbiorów polskich muzeów przekazuje wiedzę z zakresu seksualności. Np. ze "Stańczyka" można dowiedzieć się o nazewnictwie miejsc intymnych, "Dama z gronostajem" przybliża temat świadomej zgody na seks, a "Babie lato" porusza takie kwestie, jak fantazjowanie czy masturbacja.
Czytaj też: 177 zgłoszeń z Polski na Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions
Ponadto do polskich agencji trafiły kolejne nominacje. W kategorii Creative data trzy nominacje zdobyła McCann Poland: w podkategoriach Data-driven consumer product, Data Technology i Data integration – wszystkie za działania zrealizowane dla Mastercard Poland pt. "Where to Settle" ("Gdzie zamieszkać").
Za tę samą kampanię McCann Poland otrzymał dwie nominacje w kategorii Brand Experience – w podkategoriach Use of website/microsites i Customer Acquisition & Retention.
W kategorii Brand Experience na short listy trafiły też zgłoszenia z FCB & The Milkman – w podkategorii Market disruption za kampanię "My first poison" dla Clovin.
Nominowano także kampanię zrealizowaną dla Sanofi przez agencję Publicis Worldwide Poland pt. "The Liver Check" – w podkategorii Customer Acquisition & Retention. Zgłaszającym jest również Papaya Films.
Czytaj też: Pod hasłem "promocja LGBT+" rusza #Dumna Promocja Tęczowej Polski
(AMS, 20.06.2023)