177 zgłoszeń z Polski na Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions
Cannes Lions odbędzie się w dniach 19-23 czerwca
Polskie firmy i agencje wysłały w sumie w tym roku 177 zgłoszeń na Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions.
Najwięcej polskich zgłoszeń trafiło do kategorii Brand Experience & Activation (22) oraz Direct (20) i PR (17).
Czytaj też: Pod hasłem "promocja LGBT+" rusza #Dumna Promocja Tęczowej Polski
Polskie firmy i agencje pojawiły się też na ogłoszonych w weekend tzw. short listach. W kategorii Design w podkategorii Social Media Design agencja kreatywna Ogilvy nominację otrzymała za projekt na rzecz Onkofundacji Alivia i jej podopiecznych pt. "Buy My Cancer". Z kolei w podkategorii Spatial & Sculptural Exhibition and Experiences nominację otrzymała kampania zrealizowana przez DDB Warszawa dla McDonald's pt. "Lepsza Strona Zimy", promująca burger drwala.
W kategorii Direct w podkategorii Consumer Service/Business to business, ale też podkategoriach Single – Market Campaign i Real Time Response nominacje otrzymała agencja McCann za działania zrealizowane dla Mastercard Poland pt. "Where to Settle".
W kategorii Media w podkategorii Metaverse, New Realities & Emerging Tech nominowano 180heartbeats + Jung v Matt na rzecz Kampanii Przeciw Homofobii za "The impossible parade", czyli marsze w metaverse w 32 gminach, gdzie wciąż obowiązują tzw. uchwały anty-LGBT. W podkategoriach Metaverse, New Realities & Emerging Tech i Social Behaviour & Cultural Insights nominowano Ogilvy za projekt na rzecz Onkofundacji Alivia i jej podopiecznych pt. "Buy My Cancer".
Czytaj też: Mateusz Borek i Dariusz Szpakowski zachęcają do picia piwa marki Tyskie
W kategorii PR w podkategoriach Real Time Response oraz Sponsorsip & Brand Partnership agencja McCann została nominowana za działania zrealizowane dla Mastercard Poland pt. "Where to Settle". Natomiast w podkategorii Public Affair & Lobbying nominację przyznano FCB&TheMilkman za kampanię społeczną "My first poison", informującą o substancjach zaburzających układ hormonalny.
W kategorii Health & Wellness w podkategorii OTC Products/Devices nominowano VML&R Poland za kampanię "The art of sex ed" dla Durex.
Cannes Lions odbędzie się w dniach 19-23 czerwca.
Czytaj też: Po przegranej w TSUE banki przekonują frankowiczów, że "ugoda lepsza niż proces"
(AMS, MNIE, 19.06.2023)