Mateusz Borek i Dariusz Szpakowski zachęcają do picia piwa marki Tyskie
Mateusz Borek i Dariusz Szpakowski pracują dla marki Tyskie (fot. materiały prasowe)
Komentatorzy piłki nożnej w TVP Dariusz Szpakowski i Mateusz Borek wystąpili w reklamie piwa Tyskie. Jest ona emitowana m.in. w telewizji.
Koncepcja reklamy marki Tyskie (Kompania Piwowarska) polega na tym, że mimo różnicy stylów i pokoleń wspólna pasja pomaga "być na ty". Przed Szpakowskim i Borkiem w kampanii wystąpili aktorzy Piotr Fronczewski i Marcin Dorociński.
"Szpakowski może robić to, na co ma ochotę"
Dariusz Szpakowski od 1983 roku komentował największe piłkarskie imprezy i mecze reprezentacji Polski. W grudniu ogłosił, że po raz ostatni skomentował mecz piłkarskiego mundialu.
Dyrektor TVP Sport Marek Szkolnikowski nie widzi problemu w tym, że Szpakowski wystąpił w reklamie piwa. – Nie jest już pracownikiem TVP, przeszedł na emeryturę i jako wolny człowiek może robić to, na co ma ochotę – odpowiada.
Czytaj też: Współpraca Tyskiego z Kanałem Sportowym niejednoznaczna z punktu widzenia ustawy
Dariusz Szpakowski, razem z Jackiem Laskowskim, w 2019 roku wystąpił w reklamie Media Expert związanej z finałem Extraklasa Games, na co dostał zgodę TVP. Natomiast w 2022 roku wystąpił w reklamie makaronu Lubella (Grupa Maspex). Wcześniej występował w akcjach organizowanych przez Telewizję Polską – m.in. w akcji nadawcy i spółki Emitel promującej ósmy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej.
Mateusz Borek, który współpracuje z TVP Sport, a na stałe jest związany z Kanałem Sportowym, w reklamach występuje znacznie częściej. Promuje bukmachera Etoto, reklamował walki na pięści sygnowane przez federację Gromda, brał udział w promocji wódki marki Wychowana w Luksusie.
Autorami odświeżonej platformy marki Tyskie jest Agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda i zespół marki Tyskie. Spot wyreżyserował Tadeusz Śliwa, autorem zdjęć jest Mikołaj Syguda. Za produkcję odpowiada Kuba Ranik i zespół Moon films, postprodukcję – Televisor, udźwiękowienie – Juice. Planowaniem mediów zajmuje się Zenith.
Czytaj też: Janoszek pozywa Stanowskiego. "Najlepszy prezent, jaki mogłem otrzymać"
(AMS, 16.06.2023)