„Sztuka bez wstydu” – nowy projekt edukacyjny marki Durex. Matejko maluje o seksie
Ze „Stańczyka” można dowiedzieć się o nazewnictwie miejsc intymnych (fot. materiały prasowe)
Firma Reckitt w ramach promocji marki Durex pod hasłem „Sztuka bez wstydu” poszerza działania edukacyjne związane z bezpiecznym i odpowiedzialnym seksem.
Akcja marki Durex ma dotrzeć do młodzieży powyżej 15. roku życia, która może już zdobywać pierwsze doświadczenia seksualne. Robi to m.in. poprzez platformy internetowe i wydarzenia kulturalne.
Czytaj też: Nowa kampania reklamowa Blika wykorzystuje ChatGPT
W ramach akcji „Sztuka bez wstydu”, za pomocą rozszerzonej rzeczywistości, najbardziej znane obrazy mają zachęcać do poznawania ciekawych faktów na temat bezpiecznego seksu, świadomej zgody, chorób przenoszonych drogą płciową, ale także powszechnych mitów wokół seksualności. W tym celu powstała aplikacja, która za pośrednictwem 100 popularnych obrazów ze zbiorów polskich muzeów przekazuje wiedzę z zakresu seksualności. Np. ze „Stańczyka” można dowiedzieć się o nazewnictwie miejsc intymnych, „Dama z gronostajem” przybliża temat świadomej zgody na seks, a „Babie lato” porusza takie kwestie, jak fantazjowanie czy masturbacja.
Za ideę kreatywną, strategię kampanii, opracowanie technologii i realizację odpowiedzialna jest agencja VMLY&R. Na poziomie merytorycznym i eksperckim zaangażowana jest Grupa Ponton. Koordynacją współpracy z influencerami w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram) zajmuje się Tears of Joy, a za planowanie i zakup mediów odpowiada OMD.
Czytaj też: Szef KRRiT wszczął postępowanie w związku z publikacją Radia Zet nt. męża Elżbiety Witek
(AMS, 08.04.2023)